Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
#1463367
Har tyvärr ingen erfarenhet men de svaren man brukar se är att man snarare gör optimeringen för bättre och mjukare växlingar. Mer optimerad mjukvara snarare än att man gör det för de få extra hästarna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av perhall
#1463411
Det beror helt på vem du frågar. Många märker ingen skillnad, säger de, andra tycker det är som natt och dag. Jag skulle märka skillnad...
av Tiimpan
#1474774
Elgasen skrev: tor 11 nov 2021, 11:08 Ingen här som har testat just T4 Polestar?
Har det på en Xc60 T4, jag är nöjd. :-)
av Elgasen
#1554681
Jag skulle nu säga att det var värt varannan krona. Växlingar, gasrespons samt mellanregistret blir klart bättre. T4:an blir absolut ingen raket men den blir mer allert under vardagskörning och är nu som en bruksbil som denna borde vara redan som standard.
Användarvisningsbild
av ShogunX
#1554747
Kul att du blev nöjd. Har provkört S60 T4 både med och utan Polestar-optimering, främst i stadstrafik. Utan optimering tyckte jag att den betedde sig som förväntat sett till dagens bensinare med liknande siffror. Med optimering ansåg jag att den blev något smidigare att köra i och kring storstad tack vare förhöjd gasrespons och utöver det skötte den växlingen smidigare.

Rent prestandamässigt - och man man var tvungen att välja - hade jag hellre sett att Polestar erbjöd optimering till S60 B4 där jag kan känna att det saknas, jämfört med T4.
av HeavyMetal
#1555638
Recharged skrev: ons 13 sep 2023, 08:42 Kul att du blev nöjd. Har provkört S60 T4 både med och utan Polestar-optimering, främst i stadstrafik. Utan optimering tyckte jag att den betedde sig som förväntat sett till dagens bensinare med liknande siffror. Med optimering ansåg jag att den blev något smidigare att köra i och kring storstad tack vare förhöjd gasrespons och utöver det skötte den växlingen smidigare.

Rent prestandamässigt - och man man var tvungen att välja - hade jag hellre sett att Polestar erbjöd optimering till S60 B4 där jag kan känna att det saknas, jämfört med T4.
Hur kan optimering saknas mer på B4 än på T4? B4 har ju lite fler hästar orginal jämfört med T4?
Bara nyfiken då jag aldrig jämfört dessa modeller innan.

Om jag minns rätt så fick de byta ett c[…]

så ladda upp det du har, är det inet […]

Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]