Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PhilleW
#1462037
Har senaste veckan haft problem med keyless funktionen. Jag har inte kunnat låsa upp eller låsa bilen genom handtagen och även ibland inte ens kunnat starta bilen eftersom den inte känner av fjärrnyckeln. Jag gissade att det var batteriet som det var fel på så jag bytte den men problemet kvarstår. Det blev väldigt problematiskt när jag stod i kö under en broöppning och slog av bilen men sedan inte kunde starta den förrs 5 olika försök. Någon som har haft liknande problem eller vet någon lösning?
Användarvisningsbild
av MSC
#1462086
Vi oplevede det samme i en V90 MY17.

Vi skiftede til bedre batterier (Varta), men det der virkelig hjalp var efter en Volvo-mekaniker fortalte, at stik i USB-portene imellem forsæderne kunne forstyrre signalet, når bilen holdt stille. Derefter tog vi altid stikkene ud, når vi slukkede bilen. Det lyder mærkeligt, men det hjalp hos os:-)

/Michael


Sent from my iPhone using Tapatalk
av PhilleW
#1468430
Försäkringen löste det rätt billigt för 750kr. Det blev en helt ny nyckel som de behövde programmera om, det löste allt på direkten👌🏽
Tack för tips!
av Hedda83
#1471122
Jag har haft detta fenomen några gånger på min V60 MY19 som du säger väldig irriterande speciellt när an står med 2 matkassar i nävarna och sparkfunktionen inte funkar till bagageluckan.... efter lite egen efterforskning så har det bara hänt när jag haft min mobil i samma ficka som nyckeln efter jag tänkt på vilken ficka jag lägger nyckeln i så har det funkat.
av jaronsso
#1471124
Hedda83 skrev: tis 26 okt 2021, 15:58 Jag har haft detta fenomen några gånger på min V60 MY19 som du säger väldig irriterande speciellt när an står med 2 matkassar i nävarna och sparkfunktionen inte funkar till bagageluckan.... efter lite egen efterforskning så har det bara hänt när jag haft min mobil i samma ficka som nyckeln efter jag tänkt på vilken ficka jag lägger nyckeln i så har det funkat.
Lite lustigt då jag upplevet exakt detta senast veckan med min V60 MY20. Bilen är över två år nu men aldrig någonsin haft problem med keyless. Fungerat helt felfritt med telefon i samma ficka osv. Fram till förra veckan.

Till saken hör att jag bytte telefon för två veckor sedan, och förra veckan hade jag mobilen och nyckeln i samma ficka tätt ihop i en bröstficka, och bilen vägrade verkligen både låsa och låsa upp sig genom keyless. Blev sjukt irriterad.
Men nu sista dagarna har jag haft de i olika fickor och det fungerar igen helt felfritt varje gång.

Intressant fenomen ändå, och att det fungerat bra med min iPhone XR tidigare, men inte nu med min iPhone 12.
Användarvisningsbild
av bem
#1471141
Har haft lite problem med min Keyless och iPhone SE 2020 tror jag, nyckeln i samma ficka som mobilen går inte nåt bra.
Står så här i min V90 T6 Recharge 2022 handbok:

Nyckelfunktionerna kan störas av omgivande radiovågor, byggnader, topografiska förhållanden etc.
För nyckelfri användning måste en nyckel finnas inom ett avstånd på ca 1 till 1,5 meter (3 till 5 fot) från bilens dörrar eller baklucka.
Antennerna för keyless täcker detta, se bilden.

/Bo
Bilagor
Antennernas_räckvidd_keyless.jpg
Antennernas_räckvidd_keyless.jpg (226.53 KiB) Visad 917 gånger
av Hedda83
#1471207
jaronsso skrev: tis 26 okt 2021, 16:20
Hedda83 skrev: tis 26 okt 2021, 15:58 Jag har haft detta fenomen några gånger på min V60 MY19 som du säger väldig irriterande speciellt när an står med 2 matkassar i nävarna och sparkfunktionen inte funkar till bagageluckan.... efter lite egen efterforskning så har det bara hänt när jag haft min mobil i samma ficka som nyckeln efter jag tänkt på vilken ficka jag lägger nyckeln i så har det funkat.
Lite lustigt då jag upplevet exakt detta senast veckan med min V60 MY20. Bilen är över två år nu men aldrig någonsin haft problem med keyless. Fungerat helt felfritt med telefon i samma ficka osv. Fram till förra veckan.

Till saken hör att jag bytte telefon för två veckor sedan, och förra veckan hade jag mobilen och nyckeln i samma ficka tätt ihop i en bröstficka, och bilen vägrade verkligen både låsa och låsa upp sig genom keyless. Blev sjukt irriterad.
Men nu sista dagarna har jag haft de i olika fickor och det fungerar igen helt felfritt varje gång.

Intressant fenomen ändå, och att det fungerat bra med min iPhone XR tidigare, men inte nu med min iPhone 12.
Jag har iphone 11 så det kanske är nått med de lite nyare iphone modellerna
Storlek på Skivor/bromsar?

Hej, Tänkte beställa bromsar fram till[…]

Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]