Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
#1461728
Hej på er. Har en V60 -21. Via appen kan man ju ställa timer och direktstststarta bilen. Nu har det inte varit kallt när jag ägt den. På min gamla bil kunde jag direktstststarta värmaren. Kommer jag kunna göra det nu med när det bli kallare eller är det alltid motorn som startas när jag väljer, ex åka om tio min? Så fall hur kan man starta värmaren utan att motorn startar, motsvarande direktstart?
av III
#1461750
Aha. Det är så enkelt. då är det bara att testa när det blivit kallare. Är det femton grader som är gränsen för dessa modeller också?
Tack för svaret
av III
#1461976
Hm. Idag 13 grader varmt. Värmare vill inte starta. Kommer upp texten värmare tillfälligt ej tillgänglig. Undra om det beror på något fel eller om det är för varmt. Går inte heller att starta från bilen.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1462945
johbj skrev:Du måste välja Åk om 30 minuter då direktstartar du värmaren
Nä. Man trycker på "nu" och sen starta.
Skärmbild 2021-09-09 185027.png
Skärmbild 2021-09-09 185027.png (18.13 KiB) Visad 1759 gånger
av LazerHawke
#1465049
Den nya appen är ju knas väljer man att man vill köra värmaren 15min så vill den starta bilen? Så man måste köra värmaren 30min för att den ska gå värma med värmaren utan att starta? Alla har inte 30min hem och dessa kanske vill kunna köra den i 15min? Eller är det bara motorn man kan starta Upp till 15min?

Buggar ju får inte ens upp tidhjulet bara starta och då drar den igång värmaren 30min vafan gamla versionen var bättre! Alla har inte 30min hem som sagt och vissa dagar räcker det med 15min värmare

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]