- lör 28 aug 2021, 03:22
#1461097
/Bo
perhall skrev: ↑lör 28 aug 2021, 01:25 Så kan man se det, annars kan man göra som Tesla, som inte har något servicekrav. Alla vanliga bilmärken har service på elbilar. Men framtiden kanske inte är att tänka att Volvohandlarna ska överleva? Volvo har ju sagt - Håkan S - att de ska sälja själva...Ja man får nog säga Volvoverkstäder (inte Volvoåterförsäljare) i framtiden när Volvo Cars själva säljer alla sina elbilar bara Online. Får lite rysningar av det scenariot. Vet ju viken process det blev vid min senaste beställnings- och leveransprocess nyligen med min V90 T6 Recharge Inscription 2022:a som levererades till mig av min Volvoåterförsäljare för en vecka sen. Den mest långdragna och komplicerade process jag varit med om av alla nya Volvobilar jag haft. Visst, Corona och chipbrist som försvårat för Volvo men lek med tanken det varit i framtiden med bara Onlineförsäljningsköret, näe det tror jag inte funkat nåt bra i sånt scenario eller liknande.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.