Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Slasse
#1461400
Fixter skrev:fick pris på 500/månad idag på service avtal för en -19 V60CC, max 2000mil per år.

Skulle spara 15:- + ökningar pga årlig höjning om jag tecknade det avtalet, första året skulle bli 1100:- dyrare för en bas service.
Jag sa det till säljarn jag prata med, och hans enda argument var att dom höjer för varje år, och då ligger min kostnad kvar. sista året skulle dom byta luftfilter för 1000:- , jag frågade han seriöst om han skämta.
Oj! Jag har 249kr per månad på min Volvo V60CC -21.
av perhall
#1461402
Dyrare på beggad än ny.
Dyrare med nationellt serviceavtal än ett som bara gäller hos en handlare.
av jaronsso
#1461422
perhall skrev: mån 30 aug 2021, 09:05 Dyrare på beggad än ny.
Dyrare med nationellt serviceavtal än ett som bara gäller hos en handlare.
Ja köper man en ny bil för kanske en halv miljon är det klart handlaren kan lösa ett serviceavtal för en "vettig peng".
Finns ju till och med de som gör reklam för det. "Köp en bil - få ett serviceavtal för X kronor", osv.

Att ringa en verkstad för sin ett par år gamla bil och be om ett serviceavtal är ju något helt annat. De har ju ingen vinst i att rabattera service på ett sådant sätt.

Så det gäller att jämföra äpplen med äpplen här.
Användarvisningsbild
av Funk
#1461446
perhall skrev:Dyrare på beggad än ny.
Dyrare med nationellt serviceavtal än ett som bara gäller hos en handlare.
Det beror på, vi betalar 1kr/mån första året för begagnad bil.

/Thomas
Användarvisningsbild
av bem
#1461483
Betalar 249 kr/månad inkl. moms för serviceavtal på min V90 T6 Recharge Plug-in Hybrid 2022:a. Körsträcka 1500 mil/år.
I servicen ingår Volvo Originalservice inkl. slitage-, funktionalitets- och säkerhetskontroller, milbundna intervalltillägg som byte av tändstift, luftfilter, kamrem, arbete inkl. material som oljor, vätskor och reservdelar som ingår i ordinarie service dock inte material och arbete kopplat till byte/påfyllning av bromsvätska (och AdBlue, om man har en diesel vilket jag ju inte har).
/Bo
av perhall
#1461511
Funk skrev:
perhall skrev:Dyrare på beggad än ny.
Dyrare med nationellt serviceavtal än ett som bara gäller hos en handlare.
Det beror på, vi betalar 1kr/mån första året för begagnad bil.

/Thomas
Ja, det är ju en kampanj som 0% ränta vid billån...
av perhall
#1461512
jaronsso skrev:
perhall skrev: mån 30 aug 2021, 09:05 Dyrare på beggad än ny.
Dyrare med nationellt serviceavtal än ett som bara gäller hos en handlare.
Ja köper man en ny bil för kanske en halv miljon är det klart handlaren kan lösa ett serviceavtal för en "vettig peng".
Finns ju till och med de som gör reklam för det. "Köp en bil - få ett serviceavtal för X kronor", osv.

Att ringa en verkstad för sin ett par år gamla bil och be om ett serviceavtal är ju något helt annat. De har ju ingen vinst i att rabattera service på ett sådant sätt.

Så det gäller att jämföra äpplen med äpplen här.
Exakt så!
av Bernsa
#1492806
Är det lönt att betala extra för Volvo originalservice på en XC60 T8 -18 7800mil? Påverkas verkligen andrahandsvärdet gentemot t ex Mekonomen?
Volvo Assistans som ingår, har inget värde för min del och bilen har redan senaste mjukvaran.
av Hedda83
#1492809
Har serviceavtal på min V60 -19 betalar runt 390:-/månad i 36 månader och ska in på min första service sen jag köpte bilen nu i nästa v. Är en basservice som ska göras och kostar 4400:- på Nybergsbil i Nässjö.
Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]