Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
#1462026
Åh. Tack för info. Hur gör ni andra? Laddar ni ner karta för karta eller hela Europa eller bara Skandinavien och de andra kartorna om ni ska ut i Europa?
av kievY
#1462046
Såg nu att det gäller nya Sensus som finns i SPA bilarna.. fel av mig.
Är det nya kartor för alla Sensus? Jag laddar ner nu på USB för säkerhetsskull. Tycker fortfarande att gpsen ibland tappar bort sig/visar fel vägar när jag kör i Göteborg..
Användarvisningsbild
av Slasse
#1462056
leiwi skrev:Nu finns ny karta till Sensus 2016 att hämta , men som tidigare så har Volvos eminenta it avdelning glömt att uppdatera sidan
Men om du laddar ner filen spår det den nya kartversionen som laddas ner 1351
Nu dök 1353 upp så kanske värt är börja om? Men det står även att ännu en uppdatering ska komma den 13 september.
av Primus
#1462058
Slasse skrev: fre 03 sep 2021, 12:24
leiwi skrev:Nu finns ny karta till Sensus 2016 att hämta , men som tidigare så har Volvos eminenta it avdelning glömt att uppdatera sidan
Men om du laddar ner filen spår det den nya kartversionen som laddas ner 1351
Nu dök 1353 upp så kanske värt är börja om? Men det står även att ännu en uppdatering ska komma den 13 september.
Jag laddade ned imorse runt 09:15 och fick 1353. Skulle in här nu på lunchen och skriva det.
Användarvisningsbild
av TTure
#1462264
Använd en helt tom USB sticka (gärna nyformaterad) att ladda ner filerna (2st totalt) på.
Om det är endast Skandinavien (ca 1,8 GB) man vill uppdatera så räcker det med en 2GB sticka.
av Primus
#1462284
HeavyMetal skrev: lör 04 sep 2021, 21:52 Försökte med en 64gb USB sticka men det händer inget när man stoppar in stickan?
Varför kan inte Volvo fixa det OTA som förr?
Hur menar du att det inte händer något när du stoppar in stickan? I bilen? Hos mig händer inget om bilen är påslagen, jag måste stänga av bilen och sedan sätta igång den för att nedladdningen ska hoppa igång.

Sedan är det viktigt att stickan är tom. Bäst(enda?) är att formatera om stickan.
Användarvisningsbild
av Slasse
#1462399
Någon mer mer som har problem att ladda ner nya kartor online med uppdateringsprogrammet till en USB-sticka?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Men vad är problemet om du får nya l&ar[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6[…]

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]