Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Slasse
#1462412
leiwi skrev:Vad är det som inte funkar? Jag testade nu och det fungerar
Det verkade vara min nya fina dyra Volvo USB-sticka som inte fungerade korrekt. :(
av Primus
#1462472
Slasse skrev: mån 06 sep 2021, 08:36 Någon mer mer som har problem att ladda ner nya kartor online med uppdateringsprogrammet till en USB-sticka?
Inte haft några problem alls under de senaste nedladdningarna(ganska många då vi åkte på europasemester). En gång för flera år sedan fick jag problem trots att USB-minnet var tomt. Löste det genom att formatera om minnet.
av Primus
#1463615
Upptäckte igår att flera kartor var redo för uppdatering fast bilen indikerar att inga uppdateringar finns. Såg att det fins en kryssrutan för Skandinavien som säger autouppdatering. Vet inte om det är autouppdateringen eller att den talar om att det finns en uppdatering tillgänglig när den är ikryssad? Hur som helst är ju inte Volvos system särskilt genomtänkt.
av Primus
#1463658
HitTheRoadJack skrev: tis 14 sep 2021, 08:46 Med auto uppdatering fås huvudkartan Skandinavien automatiskt :-)
Dock inte senaste uppdateringen..🤷‍♂️
av Primus
#1463711
poseidon skrev: tis 14 sep 2021, 15:03 Jag får upp att nyaste uppdateringen måste göras hos Volvo.
Vilken karta och vilket serienummer?
Användarvisningsbild
av Funk
#1464002
poseidon skrev:Jag får upp att nyaste uppdateringen måste göras hos Volvo.
Du får inte upp att du måste besöka supportsidan för att ladda ned filerna? Det kan vara så att dom inte går att få ned via direkt nedladdning till bilen denna gång..
Det låter dumt, men kollegan fick det meddelandet igår trots att han brukar få Skandinavien automatiskt.

/Thomas

/Thomas
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]