Effektivisera vid lång körning
Postat: ons 04 aug 2021, 16:48
Nyss blivit med v60 t6 recharge och är överlag stormförtjust.
Dock fattar jag verkligen inte varför man inte satsat på att kunna ladda bilen över 3.7 kw detta gör ju att man inte kan använda bilen lika effektivt vid långkörningar.
Resa Dalarna Göteborg jag kan fulladdad ställa in destination så sköter bilen allt.
Men om jag låt säga skall luncha i Örebro och vill ladda där, skall jag för att utnyttja elen max, men bara ladda 1-1.5 timme i Örebro ställa in resan till Göteborg direkt eller Örebro. Eller blir det ingen skillnad i slutändan.
Säg att jag hade kunnat ladda 1:1 alltså 11.x kw då hade jag under en lunch ha fulladdat batteri igen vid avfärd i Örebro. Men att vänta 3.5 timmar i Örebro för full laddning är ju inget alternativ.
Dock fattar jag verkligen inte varför man inte satsat på att kunna ladda bilen över 3.7 kw detta gör ju att man inte kan använda bilen lika effektivt vid långkörningar.
Resa Dalarna Göteborg jag kan fulladdad ställa in destination så sköter bilen allt.
Men om jag låt säga skall luncha i Örebro och vill ladda där, skall jag för att utnyttja elen max, men bara ladda 1-1.5 timme i Örebro ställa in resan till Göteborg direkt eller Örebro. Eller blir det ingen skillnad i slutändan.
Säg att jag hade kunnat ladda 1:1 alltså 11.x kw då hade jag under en lunch ha fulladdat batteri igen vid avfärd i Örebro. Men att vänta 3.5 timmar i Örebro för full laddning är ju inget alternativ.