Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1456982
Hej!

Jag har de senaste två månaderna inte kunnat öppna Excelfilen som kan skickas från Volvo on call-appen. Det står att den är skadad.

Någon som har samma problem eller ännu bättre en lösning?

Volvo v60 -20
Haft två olika Iphone under tiden och även tagit bort och laddat ner appen.

MVH
Mattias
#1456987
Samma för mig! Går inte att öppna, och inte heller att reparera.
Jag laddar ner den i det andra formatet som finns att välja. Kommer inte ihåg vad det formatet heter. Då går det att öppna. :-)
av XC888
#1457308
Funkar bra för mig att öppna upp Excel fil med OpenOffice.
#1459508
Filen går att öppna i alla kalkylprogram förutom Excel som är installerad på en Windowsdator. Om du har en iPhone så går det bra att förhandsgranska filen med Apples eget visningsprogram annars är tipset att öppna den i ett kalkylprogram på telefonen, t.ex. Numbers eller t.o.m Excel (för iOS) och sen exportera den som Excelfil.
Ett annat alternativ är som tidigare nämnts att ladda ner den som en csv-fil från början eftersom det är ett mer universellt format.
Om det är Volvos eller Microsofts tekniker som gjort nåt i det blå skåpet är lite osäkert, men ingen av dem hör väl till de skarpaste knivarna i kanoten. :-)

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]