Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1457321
Visst, jag kan köpa att om man har utrustat bilarna med ett flatrate-abb så vill man inte att det ska användas till hela familjens sommaräventyr, men det är ju väldigt lätt gjort att då bara bygga in en extra simkortsplats så man kan dela via det.
#1457336
boeder skrev:Märkligt svar från Volvo, som sagt bilen har blivit smartare men inte för användaren. Man får köpa en mobil Router meed Sim kort plats och ha i bilen för dator, ipads.

kanske en sådan här
Börjar bli väldigt mycket som är märkligt fr o m MY22. Gillar min V60 MY21 mer och mer. Tror att nästa byte blir ca 2024 men om inte Volvo tar sig i kragen och rättar till alla försämringar som de själva uppenbart ser som förbättringar så blir det till att åka tyskt igen. Väldigt tråkigt då jag verkligen gillar deras bilar i grunden.

https://www.kjell.com/se/produkter/natv ... lsrc=aw.ds

alt
https://www.kjell.com/se/produkter/mobi ... dem-p62818
#1457368
Jag tycker också att det är en märklig utveckling och jag förstår att det inte kan spridas gratis Gb med ungarnas Youtubes tittning i 4 år. Men som sagt. Ett bilmodem med eget SIM hade varit bra nu när man är van att ha det. Dom hade ju inte behövt kopplat in det alls i systemet och ha det fritt på sidan för eget bruk. Nu kan man ju lägga en egen Wifi delning från telefonen när man ändå har en trådlös laddstation men jag tror jag kör på @boeder lösning och köper en router istället... det löser mitt dyra alternativ till husvagnen också... bara att flytta över när man har parkerat.
#1457375
batmac skrev: ons 04 aug 2021, 22:57 Visst, jag kan köpa att om man har utrustat bilarna med ett flatrate-abb så vill man inte att det ska användas till hela familjens sommaräventyr, men det är ju väldigt lätt gjort att då bara bygga in en extra simkortsplats så man kan dela via det.
Går det inte byta ut det SIM-kort som sitter i 2022:or mot ett eget som stödjer internetdelning? Funka väl med internetdelning så att andra i bilen kunde ansluta till bilens Wi-fi på t.ex. 2021:or Volvo med Sensus och där var det väl inget gratis SIM-kort med från Volvo?
Sen kan man ju undra om det skulle bli så många som nyttja att dela ut Wi-fi som en hotspot till andra i bilen så det skulle bli ett ekonomiska problem för Volvo via det där 4-års gratisabonnemanget? Jag tror knappast jag skulle nyttjat att dela ut det. Är väl mest de med barn i bilen som vill kika lite på internet via mobil eller platta kan jag tänka mig? Lite svårt följa Volvos tankar i just detta fall på 2022:or med det där gratis SIM-kortet och surf i 4 år.
/Bo
#1457379
HitTheRoadJack skrev: tor 05 aug 2021, 08:45 De är inte bara ungarna, stor nytta är för oss som använder mobilen Android Auto eller Apple CarPlay som får bättre uppkoppling mha bilens antenn på taket och dess mobildata genom dess wi-fi.
Aha, då förstår jag. Fast Apple CarPlay funkar ännu inte för Android Automotive baserade Volvo. Men det kommer visst nån gång framöver, oklart när.
Bo
#1457594
Som vanligt när det kommer uppdateringar så tycker många att det är uruselt och helt oanvändbart. "Bättre förr". Man kan ju välja att se allt det negativa och helt missa vad som faktiskt är väldigt mycket bättre med det nya. Jag fattar att vissa har väldigt specifika behov som kanske drabbar dom mer än andra (just nu), men för den stora massan är det enligt mig ett stort lyft.

Visst, vissa funktioner saknas för tillfället och det är trist att man inte hunnit få ordning på VoC. Men detta kommer komma på plats. Sensus däremot är och känns gammalt och kommer fortsätta kännas så för all framtid.
- Vägledningen valde väldigt ofta en usel väg, och ibland till helt fel platser.
- Kartorna blev utdaterade snabbt och att hämta hem nya var inte direkt gjort i en handvändning.
- Röststyrning var ett skämt
- Långsamt
- Har ingen framtid
- Appar var sega och för att få en bra upplevelse var man tvungen att köra android auto eller carplay, dvs att inte använda sensus.
- listan är rätt lång...

Google då?
- Väldigt fräscht i jämförelse. Att jag inte kan välja mellan olika teman spelar mindre roll när detta är så mycket snyggare och bättre än något av de tidigare teman. Om några år kommer fortfarande det nya se nytt ut för att det just kommer uppdateringar hela tiden. Till skillnad mot sensus.
- Röststyrningen är överlägsen
- Kartorna är konstant uppdaterade, visar rätt trafik, hittar "udda" ställen, etc etc. Att man inte kan skriva in delmål är för mig en mindre bug för det går väldigt mycket snabbare att köra röststyrningen.
- Apparna fungerar utmärkt. Vad ska jag med Android auto eller Carplay till? Du har ju en fullt fungerande smarttelefon i bilen.
- Snabbknapp till 360-kameran (äntligen)
- Over the air updates. Bara den här är ju ett jätteplus.

För mig är det i varje fall helt ofattbart att man hellre skulle vilja ta en -21a om man hade möjligheten. Grattis alla ni som blev uppgraderade till -22or.

Tidigare: MY20 XC60 T8
Nu: MY22 XC60 T8 Pro

Nej, jag jobbar inte för Volvo.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]