Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1459325
Jag har haft körlägen på mina dieselbilar (ej volvo men tror inte det skiljer) senaste 6 åren. Det är ju 0 skillnad mellan lägena, helt enkelt för att det går inte ändra så mycket med mjukvara i en förbränningsmotor. Vi klarade oss rätt länge utan körlägen i våra diesel och bensinbilar innan ;-)
#1459339
Lövet skrev: mån 16 aug 2021, 12:10 Jag har haft körlägen på mina dieselbilar (ej volvo men tror inte det skiljer) senaste 6 åren. Det är ju 0 skillnad mellan lägena, helt enkelt för att det går inte ändra så mycket med mjukvara i en förbränningsmotor. Vi klarade oss rätt länge utan körlägen i våra diesel och bensinbilar innan ;-)
Sant, vi klarade oss utan körlägen i Volvobilar förr, t.ex. min V70 MY14 Momentum Business D3 har det inte.
Men jag blir ju lite nyfiken för nån gång tyckte ju Volvo det var en bra ide med körlägen och införde det i Volvobilar. Men så nu i 2022:or anser de att körlägena i bensin och dieselbilar inte gör nån nytta längre då, typ. Frågan är om de nånsin gjort nån egentlig nytta annat än i undantagsfall eller om man har en Polestar Engineered Volvo där det märks skillnad mellan Performance och Polestar Engineered lägena som volvoamatören säger.
/Bo
#1459340
Jag tror man gjorde det för att det fanns hos konkurrenterna och det var ett sätt att hänga med. Nu har konkurrensen svängt helt och marknaden bryr sig rätt lite vad som händer på rena diesel och bensinbilar. Det är hybrid och el som driver försäljningen.
#1459344
Lövet skrev: mån 16 aug 2021, 14:02 Jag tror man gjorde det för att det fanns hos konkurrenterna och det var ett sätt att hänga med. Nu har konkurrensen svängt helt och marknaden bryr sig rätt lite vad som händer på rena diesel och bensinbilar. Det är hybrid och el som driver försäljningen.
Låter rimligt. Bra att förstå varför.
/Bo
#1459382
Ja jag pillar dit Eco (på min V90 Incription D5 Intro II)varje gång jag kör... kanske till ingen nytta heller då vad det verkar? Förutom att det känns som att bilen blir tystare och lite lugnare. Jag rattar ju tydligen mest för sakens skull och för att se just ECO!? Så jag kanske t o m klarar mig bättre utan det valet i min kommande Recharge T6. Det där med frysningarna tycker jag känns bra mycket tråkigare....
#1459560
FD9CBD99-0638-4CC7-A224-30B1E0B4B5E6.jpeg
FD9CBD99-0638-4CC7-A224-30B1E0B4B5E6.jpeg (121.01 KiB) Visad 845 gånger
Denna text är uppdaterad på hemsidan idag. Förhoppningsvis har de åtgärdat vissa grejer nu iallafall. Det återstår att se när uppdateringen blir tillgänglig OTA. Jag har då iallafall inte fått något meddelande om uppdatering och jag har haft bilen sedan 30/6.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom