Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1476363
Hej!
Jag ringde idag. Fick svaret att de jobbar på och det kommer att uppdateras men inte när det skulle släppas. Flera funktioner kommer att läggas till.
Frågade också varför USB port kan inte läsa media filer! Hon bläddrar i manualen och läste den jag redan läste själv. Fick svar: "Det ska gå".
Det återstår ett verkstadsbesök. :-)
/Valter
#1476383
Frågade också varför USB port kan inte läsa media filer! Hon bläddrar i manualen och läste den jag redan läste själv. Fick svar: "Det ska gå".
Det återstår ett verkstadsbesök. :-)
/Valter
Tror du måste ladda ner en app i bilen som heter audio wagon som sedan gör det möjligt att spela media från usb.
#1476389
WalterA skrev: mån 29 nov 2021, 12:25 Hej!
Jag ringde idag. Fick svaret att de jobbar på och det kommer att uppdateras men inte när det skulle släppas. Flera funktioner kommer att läggas till.
Frågade också varför USB port kan inte läsa media filer! Hon bläddrar i manualen och läste den jag redan läste själv. Fick svar: "Det ska gå".
Det återstår ett verkstadsbesök. :-)
/Valter
Då sitter vi lungt i båten och väntar ett tag och så får vi hoppas det kommer en rättning OTA (over the air). Vissa rättningar måsta man in till Volvoverkstan för att få men vi kan hoppas detta kommer genom etern, luften (air). :-)
/Bo
#1476473
Driftarn skrev: mån 29 nov 2021, 14:03
Frågade också varför USB port kan inte läsa media filer! Hon bläddrar i manualen och läste den jag redan läste själv. Fick svar: "Det ska gå".
Det återstår ett verkstadsbesök. :-)
/Valter
Tror du måste ladda ner en app i bilen som heter audio wagon som sedan gör det möjligt att spela media från usb.
:-o En stor tack för information om "audio wagon", funkar klockrent. Men tackar också @MoleMan från Polestar forum som utvecklade programmet!!! :-D
#1478108
Är det någon som lycka att ladda ner SMHI eller Klart.se på sin nya Volvo med Android??
#1484172
Livar upp den här tråden igen... :)

Min bil säger att den inte har ngn uppkoppling till internet - symbol uppe i vänster hörn på centerdisplayen som är en triangel med ett kryss i nedre hörnet - dock fungerar allt som det ska så jag tror att uppkopplingen är ok. Finns det något sätt jag idiotsäkert kan veta att jag har internet i bilen - förutom att konstatera att jag kan spela Spotify obehindrat ex?
#1484267
magnik skrev: mån 17 jan 2022, 16:56 Livar upp den här tråden igen... :)

Min bil säger att den inte har ngn uppkoppling till internet - symbol uppe i vänster hörn på centerdisplayen som är en triangel med ett kryss i nedre hörnet - dock fungerar allt som det ska så jag tror att uppkopplingen är ok. Finns det något sätt jag idiotsäkert kan veta att jag har internet i bilen - förutom att konstatera att jag kan spela Spotify obehindrat ex?
När jag startade bilen efter att ha gjort ovan inlägg, så var symbolen tillbaks till det normala och visade att internetuppkopplingen var ok. Troligen har den varit det hela tiden eftersom jag kunnat använda alla funktioner som förväntat, men själva symbolen visade fel - det är min gissning iaf...
#1486455
Jag vet inte riktigt när Volvo ska få ordning på buggar i min bil XC60 T6 MY22.
Förra veckan uppdaterade verkstaden till mjukvara 1.8.1.
Idag när jag åkte en sväng så försvann plötsligt ”blinkersljudet”. Det har hänt nån gång förut men ihop med detta så ”frös” hela systemet den här gången. Jag kunde inte göra något på displayen, det gick att växla mellan musik/inställningar etc. men jag kunde inte byta låt, välja drive mode eller annat. Så långt spelade det väl ingen större roll men plötsligt började det imma. Fläkten gick inte och bilen blev ganska snabbt immig…mitt på en regnig motorväg. Svängde av och testade att slå av tändningen men det räckte inte. Fick stänga av, öppna dörren och låsa bilen för att starta om och då funkade allt igen.
Ska väl nämna att Google-kartan i förardisplayen inte visas då och då. Känns instabilt!
Fortsatt en del buggar alltså. Ska man verkligen vara nöjd över detta?
#1486475
Pellix
Bistra verkligheten kanske? Enligt min erfarenhet, fast med V90 T6 Recharge MY22. Mjukvaran är liksom halva bilen och kan nog spela föraren ett och annat spratt i diverse situationer. Mitt stalltips är att rapportera problemen till din Volvomek och hoppas det når Volvo mjukvaruavdelning så de kan göra nåt åt instabiliteten eller vad man nu vill kalla det när saker slutar funka hipp som happ.
Och går det inte återupprepa är det nog inget fel... enligt vissa och kanske Volvo. Engångsproblem räknas liksom inte i bilvärlden, verkar det som. Återupprepbart och ge felkod i VIDA, då har du problemet på det torra.
Jag har slutat skriva om problem med min bil här på forumet. Det uppskattas inte riktigt att man skriver om problem med Volvo. Jag vet inte varför men så är det nog åtminstone för vissa som inte verkar tåla att höra att det är problem med en Volvo. Men skriv på du, mig gör det inget. Jag tar hjälp av min Volvomek istället. Där hamnar ändå problem förr eller senare.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]