Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1457867
Den videon sa väl det mesta? Förhoppningsvis blir Google Android Automotive infotainmentsystemet lika bra som Sensus så småningom och kanske än bättre än Sensus med tiden. Som videoskaparen säger i videon. Han föredrar Sensus i dagsläget istället för det Android Automotivebaserade. Av goda skäl som han visar i denna videon om Sensus och den andra videon om Android Automotive systemet han också gjort.
/Bo
#1459022
Nu har jag haft min XC60 T8 2022 i 4,5dag och enbart kört ca 44mil.
Redan efter ca2 mil körning får båda skärmarna brain freeze, mittskärmen blir ljusblå och instrument skärmen ljusgrön. Allt stängs av som ventilation, ljud och även ljus från blinkers. Hastigheten visas dock, efter ca 2min botar den om och allt eller som vanligt.
Nu har denna frysning hänt 5ggr denna vecka och med olika färger oxh nu mest lila och ljusgrönt.

Senaste gången nu har har jag nu hela Europa kartan på landsnummer fryst i instrumenteringen.
Googles Maps fungerar nu inte längre.

Blir att uppsöka Volvo på måndag. Lite tråkigt att behöva jobba med sånt här första veckan.

Och innan det fryser och vardagar hör man ett särskilt ljud.

Har kört på enbart el vid några tillfällen och någon med bensin, upplever att det oftast skett mellan 10-20min efter bilen startats.

annars nöjd över bilen men känns inte som systemet är klart dock.

Och är det någon som vet hur man kan få handbromsen anlagd automatiskt efter man stängt av bilen?
#1459039
boeder skrev: lör 14 aug 2021, 17:49 Nu har jag haft min XC60 T8 2022 i 4,5dag och enbart kört ca 44mil.
Redan efter ca2 mil körning får båda skärmarna brain freeze, mittskärmen blir ljusblå och instrument skärmen ljusgrön. Allt stängs av som ventilation, ljud och även ljus från blinkers. Hastigheten visas dock, efter ca 2min botar den om och allt eller som vanligt.
Nu har denna frysning hänt 5ggr denna vecka och med olika färger oxh nu mest lila och ljusgrönt.

Senaste gången nu har har jag nu hela Europa kartan på landsnummer fryst i instrumenteringen.
Googles Maps fungerar nu inte längre.

Blir att uppsöka Volvo på måndag. Lite tråkigt att behöva jobba med sånt här första veckan.

Och innan det fryser och vardagar hör man ett särskilt ljud.

Har kört på enbart el vid några tillfällen och någon med bensin, upplever att det oftast skett mellan 10-20min efter bilen startats.

annars nöjd över bilen men känns inte som systemet är klart dock.

Och är det någon som vet hur man kan få handbromsen anlagd automatiskt efter man stängt av bilen?
Jag har samma problem med att GPS och simkort är helt dött sedan två dagar tillbaka och har således också hela europakartan på mittskärmen. Har sett att det finns en uppdatering men inte haft möjlighet att uppdatera än. Ditt andra problem låter verkligen som dålig mjukvara. Testat att uppdatera alla appar och systemet?

Auto-parkeringsbromsen kan du bara få om du har autobromsen aktiverad. Dvs knappen bredvid parkeringsbromsen. Lite kasst enligt mig då jag inte riktigt vant mig/gillar autobroms när man står stilla.
#1459060
Finns ingen uppdatering att göra, senaste versionen.
Misstänkte det med handbromsen, och tyvärr inte intressant den lösningen.

Detsamma gäller funktionen vrida backspeglar vid backning, då kan man inte välja vinkla en av dem utan båda vinklas ner.

Man kan låta negativ men det är rätt mycket som inte är direkt smartare mot tidigare, kommer säkerligen mängder med uppdateringar framöver. Hade varit mycket intressant att sitta med runt de runda bordet och höra hur man prioriterar funktionerna.

Säger det igen, drive mods via inställningar måste ju va någon snubbe med korta byxor och manbag som kommit på 😂
#1459065
boeder skrev:Säger det igen, drive mods via inställningar måste ju va någon snubbe med korta byxor och manbag som kommit på 😂
Ja varför skulle man vara intresserad av hur själva bilen beter sig? Det finns ju Hej Google!!!
#1459082
Sjukt tragisk utveckling från Volvos sida. Undrar när det exploderar i motormedia?! Har varit märkligt tyst hittills. Har en V60 MY21 som i mitt tycke är helt fantastisk men om man inte rättar till varenda j-a bra funktion som nu är bortplockad eller försämrad så blir det definitivt inte fler Volvo. Wifi-hotspot, infoval i förardisplay, automatisk handbroms, rullvred för drivemodes mm mm. Listan växer ju för f-n dagligen.
#1459089
Dock har jag hittat en ”ny” för mig funktion. Säg att jag kopplat 2st telefoner via bluetooth. Jag kan enkelt markera om båda sitter i bilen samtidigt ((typ man och fru)
Skall en lur vara media och samtal styrd
En av för samtal och den andra för media

Det är nog en ny funktion
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15
Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara motorn f&o[…]

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]