Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1497518
tobiasand skrev: tor 28 apr 2022, 18:48 Är det någon av er som har problem med den här funktionen att navigationen styr användningen mellan el och bensin i hybridläge? Ni vet den funktionen där en symbol med en ”väg och en blixt” kommer upp bredvid batterisymbolen när man ställt i en rutt i Google Maps? Det har alltid fungerat i min, fram till igår, så kommer den aldrig upp. Märkte att bilen laddar ner en uppdatering automatiskt till Google Maps, kanske har med det att göra…ny version med bug. Har dock testat återställa till förra versionen utan resultat. Någon som märkt av samma med Android?
Ja min har också krånglat lite.
Ibland startar inte optimeringen alls, och ibland kan jag behöva gasa på så att bensinaren startar en gång, då hoppar optimeringen igång.
#1497543
tobiasand skrev: tor 28 apr 2022, 18:48 Är det någon av er som har problem med den här funktionen att navigationen styr användningen mellan el och bensin i hybridläge? Ni vet den funktionen där en symbol med en ”väg och en blixt” kommer upp bredvid batterisymbolen när man ställt i en rutt i Google Maps? Det har alltid fungerat i min, fram till igår, så kommer den aldrig upp. Märkte att bilen laddar ner en uppdatering automatiskt till Google Maps, kanske har med det att göra…ny version med bug. Har dock testat återställa till förra versionen utan resultat. Någon som märkt av samma med Android?
Jag skulle antingen kontakta personlige meken eller
ringa Volvo Supporten https://www.volvocars.com/se/support/contact-us
så detta problem kommer in till Volvo på något sätt, ifall det har med mjukvaran att göra (vilken man inte vet). Om det är det kan ju en rättning komma från Volvo i ny mjukvara.
#1497610
tobiasand skrev: tor 28 apr 2022, 23:02 Ah okej, tack för respons! Hur gör det exakt för att få igång funktionen igen, jag har provat allt typ? Var det också efter senaste uppdateringen som det började för dig eller det har varit så innan?
Hybridläge och ett mål långt bort inlagt.
Startar inte optimeringen direkt så brukar det starta när man åkt ut ur stan och kommer ut på väg med hastighet över 70. Annars gasar jag till så bensinaren startar och då tänds funktionen och funkar därefter.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]