Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1456152
Jahapp... verkar som jag får hålla utkik efter större flugor och - gud förbjude - möss innan jag låser bilen i fortsättningen då.

Kontaktade för övrigt VOC när larmet gick av för andra gången. De lovade att de skulle ringa upp från "teknisk support" - vilket inte hänt än. Liten tumme ner där.

Synd bara att det inte går att ställa in permanent reducerad larmnivå, det är ju lätt att glömma att blippa till den grejen på skärmen varenda gång man kört.
#1456209
Ja, det är inte helt omöjligt men jag bedömer det som ganska osannolikt utifrån tid och plats, särskilt efter andra kvällen. Men... fluga känns ju också väldigt... konstigt!
Gillar även att det i instruktionsboken står att reducerat läge kan vara bra om man t.ex. vill "lämna sin hund i bilen"... Är ju ändå viss skillnad i storlek gentemot genomsnittsflugan, när det gäller att sätta igång en rörelsesensor...
Kanske får ta och hänga en sån där härlig kladdig flugfångare i backspegeln.. ;)
Ska kolla även med volvoverkstaden, om de kommer med något intressant - eller om teknikern från VOC plötsligt ringer upp, som de sade - så delar jag isf med mig av det här.
#1458713
Kontaktade Volvo-verkstan och meddelade att bilens larm gått igång två nätter i rad.

De plockade ner mittsensorn och bytte den, samt sirenen. Mätte efter fel i kablar, hittade inget. När mjukvaran slutligen ska laddas in på nytt, så blir nånting ”fel”.

Nu är jag inne på 3:e veckan med hyrbil(!), eftersom varken Göteborgs experter eller kontakt med fabriken tycks kunna bistå de handfallna mekanikerna.

Inte så impad! :-( :-(
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1458766
Så är det i semestertider. Går inte få tag på kompetent folk någonstans. Nu är ju de flesta tillbaka så det dröjer nog inte länge förrän du har bilen tillbaka.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!