Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hall63
#1455637
Jag har en XC 60 årsmodell 2020.
Det verkar som att den som beställde bilen ny ej la till park assist pilot. Bilen har parkeringshjälp, 360 kamera och white line assist.
Går det då att enkelt efterinstallera park assist pilot?
av Qualia
#1455754
Park assist pilot fanns som tillval för ca 5000kr att efter montera , Men Volvo har plockade bort den från europeiskas marknaden..

Helt onödigt tillval om du har 360kamera.
Kan vara bekvämt ibland men du måste ha koll omkring, lätt hänt att fälgar skrapas på kanten..
Användarvisningsbild
av bem
#1455802
Jag fattar inte riktigt varför man skall behöva parkeringshjälp. Fickparkera fick man ju lära sig i körskolan när körkort togs. Det är väl i de flesta fall inte jättesvårt att fickparkera. Jag bor i mindre stad så det är kanske därför jag inte märkt nåt behov av en parkeringshjälp. Kanske behövs mer på de större Volvobilarna som V90, XC90+XC60?
360-kamera fattar jag lättare nyttan med.
/Bo
#1455828
Jag har haft ett par bilar med parkeringshjälp. Använt det mycket sällan, men jag fickparkerar inte heller ofta. Men faktum är att parkeringshjälpen hittar luckor som jag annars inte ens testat att utnyttja, och då tror jag ändå att jag är en skaplig ”fickparkerare”. Så det finns en nytta för vissa.

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]