Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik Å
#1456292
js1 skrev: lör 24 jul 2021, 12:23 Det låter lite motsägelsefullt i mina öron att högre tryck ger högre ljudnivå.
Smällarna när man kör över t.ex. broskarvar blir definitivt högre med ökande däcktryck. Är det inte rimligt att samma sak gäller även för bullret som uppstår pga asfaltens "knagglighet"..
Nånstans över 2.7 börjar framvagnen att ta stryk om man tvingas åka på grusväg eller kullersten, det känns att det slår hårt..
av KalleJ
#1456309
Ni som kör under 2.5bar i däcktryck på 18-19" eller större bör veta att däcktryck ska kontrolleras på morgon/kväll/natt i skugga med kalla däck som stått still.
2.8-2.9 Bar på 17" :P :party:

Har ni varit ute o kört i mer än ett par kilometer och solen är ute lär ni behöva trycka in mer.
Mina däcktryck ligger över 3bar om man kör motorväg en solig dag.

Sen tror jag inte det låter mer vid motorvägsfart för att man har högre däcktryck. Men vid lägre hastigheter kan nog däckljuden börja lite tidigare.
Användarvisningsbild
av js1
#1456332
Javerhammar skrev: tor 29 jul 2021, 09:36 Har du hunnit testa?
Rörelsen i däcken lär bli mindre, resultatet blir ju att "rörelsen" letar sig vidare via stag, länkar och bussningar = låter mer i bilen.
Är absolut inget proffs men det är så jag upplever det.
Nej, det har inte blivit av ännu.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]