Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1455675
Javerhammar skrev: lör 24 jul 2021, 06:18 Gällande CarPlay, vet inte om det är samma som för Android auto men det borde det ju vara?
Swipa höger och tryck på CarPlay ikonen, då behöver du (tror jag) inte kolla i och ur telefonen.

Gällande Lane Assist, jag har haft liknande system innan i andra bilar och aktivt valt bort det på Volvon, men på något sätt lyckades de kasta in något liknande ändå fast i "lite" variant... Blev förvånad, lite chockad men mest förbannad första gången bilen tyckte att vägen borde gå åt höger istället för rakt fram! Nu är korrigerings grejen avstängd, vibrationerna i ratten får vara kvar som hjälpsystem.
Jag får testa mer, men jag tror det har precis så jag gjorde när jag blev tillsagd av bilen att koppla ur och i telefonen. Kan möjligen bero på hur den är kopplad, jag delar internet från den till bilen via BT.
#1456373
Fattiglapp skrev: mån 19 jul 2021, 00:03 … och nu verkar de ha fixat några av de allvarligaste bristerna i appen. Med release note ”fixat en bugg när mal lägger till vissa bilar” kan man helt plötsligt se laddstatus etc. Snabbt jobbat Volvo :-D
Jag får ta tillbaka det där med att funktionerna jag saknade finns nu. Det ser ut som de finns i appen, men laddstatus och tider verkar helt slumpmässiga. Just nu sitter bilen i laddboxen som laddat 4,5 kWh. Bilen har dock 0% laddning. Och laddningen skall vara klar kl 02:38, om nästan 6 timmar. I en laddbox på full speta.
Inte en enda siffra i appen är alltså rimlig.
Varför släpper man en sån funktion?
Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]

Startproblem varm motor S70

Hej! Jag har sedan en tid tillbaka skaffat mig en[…]

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]

Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]