Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kvarnkvist
#1454666
Har varit helt inne på att köpa en XC60 d4 2018-19 men börjat snegla åt Mazda CX-5, anledningen är att det skiljer ca
100k för samma utr. mil och år.
Detta är ju ett Volvoforum men det kanske är flera som varit i liknande sits?
Användarvisningsbild
av bem
#1454675
En fördel med XC60 generellt är att andrahandsvärdet är otroligt bra. Vi i Sverige verkar gilla XC60 nästan som vi gillade kombin V70 förr. Jag tycker det kryllar av XC60 efter vägarna numer, nästan i alla fall.
Visserligen får din plånbok lida lite när du köper en XC60 men du får nog tillbaka rätt bra den dag du säljer den.
Men kolla upp kända problem på bägge bilmodellerna så du vet vad du får vad du kan förvänta dig. Finns plus och minus med alla bilar.
Själv åker jag f.n. V70 MY14 men ny V90 MY22 (T6 Recharge Inscription) står hos min Volvohandlare nybyggd som jag skall få hämta snart. Provkörde V60 (T6 Recharge 21:a), V90 (D4 21:a) och XC60 (D4 21:a) innan jag bestämde mig för att V90 passa mig bäst. Brorsan har haft sin XC60 D4 (tror det är en MY15) sen ny och han är nöjd med den. Han drog stor husvagn en del med den och det funka bra men skaffa husbil efter några år. Har en mellanstor hund i hundbur och det får plats bra i lastutrymmet. Men lastutrymmet är väl inte jättestort på XC60 så kolla på det om du drar på mycket grejer så det inte blir för litet.
Har läst att bakdörrarna på XC60 kan dra in damm, du får kolla hur utbrett det är, kanske kan bli irriterande.
Lycka till med bilval!
/Bo
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av bem
#1454676
Dubbelpost blev det ser jag så tar bort innehållet. Kan inte ta bort inlägget.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av Kvarnkvist
#1455092
Tack för svaret bem, ja det är ju mycket att tänka på. Är det någon som vet vad det kostar att eftermontera backkamera?
Måste bilen programmeras av Volvo om man monterar själv?

Vallns kommentar tror jag att jag bortser ifrån.
av falkeman
#1455096
Kvarnkvist skrev:Tack för svaret bem, ja det är ju mycket att tänka på. Är det någon som vet vad det kostar att eftermontera backkamera?
Måste bilen programmeras av Volvo om man monterar själv?

Vallns kommentar tror jag att jag bortser ifrån.
Japp mjukvara laddas via volvo för eftermonterad backkamera
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1455100
CX-5 har 185-195 hk beroende på drivmedel vill jag minnas, räcker gott för de flesta.
Hur den sen är att köra vet jag inte, men många är nöjda med sina japanare.
av valln
#1455103
Det finns 165 bensinhästar och det anser jag vara ganska magert år 2021.
Bilen är ganska hög och har stor frontarea.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1455170
Har Mazda någon form av VOC? Annars är det ett stort plus tycker jag. Ser helt ok ut så ut och provkör ovala fall

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]