Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Javerhammar
#1455464
Grannen kör en CX-5 och är riktigt nöjd med den, lilla bensinmotor på 165 någonting Hk.
OT: Fattar inte varför det är en sån hysteri runt effekten, hur ofta används den egentligen? På mina resor skulle jag till 95% inte märka någon skillnad på om jag körde D2, B4 eller T8. Finns alltid tillfällen då mer effekt är bra, men dessa är få och de svagare motorerna får jobbet gjort ändå. Medveten om att en mindre motor kan dra mer under vissa förutsättningar, tung last/hög fart etc. Men det är väl relativt få som faktiskt utsätter bilen för det dagligen?

Lastutrymmet i CX-5 är inte speciellt stort, inte användbar yta iaf. Min V60 är lättare att lasta än grannens CX-5, tror faktiskt det går in aningens mer i V60.
Mazda ger 10års komponent garanti (15tmil), Volvo har väl inget liknande?
Det är ingen dålig bil, jag skulle inte tveka om utrustning, komfort och känsla är rätt.
CX-5 föll ur för min del pga utsläpp över 180g/km, med vår nuvarande bilpolicy är den för smutsig tyvärr.
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

Ingen som har ett råd att skänka?