Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MSC
#1454390
Hej

Vi har netop skiftet vores V90 ud med en V60’er Recharge - fantastisk bil (ligesom den forrige):-)

Men hvor skal polestar-badgen sidde bag på bilen? Findes der en ‘rigtig’ måde at gøre det på?

God dag:-)

/Michael
IMG_2131.jpg
IMG_2131.jpg (896.77 KiB) Visad 1998 gånger
IMG_2131.jpg
IMG_2131.jpg (896.77 KiB) Visad 1998 gånger

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bilagor
IMG_2130.jpg
IMG_2130.jpg (822.77 KiB) Visad 1998 gånger
Senast redigerad av 1 MSC, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1454750
Ja, men till vilken sida. Hade nog sett om höger sida går och tror det ser bättre ut. Men då tror jag man bör flytta det befintliga liiite till vänster.

Annars finns väl fyrkantiga emblem att sätta fast i grillen där fram

Men först bort med bilhandlartexten på nummerskyltshållaren ;-)
Användarvisningsbild
av MSC
#1454758
HeavyMetal skrev:Sätt den bredvid det andra märket!
Med Recharge-modellerne er mærkerne ikke længere lige høje (Recharge-mærket er højere), så det ser ikke så harmonisk ud, nå de sidder vi siden af hinanden. Så det er ikke så ligetil som tidligere. Men de ender nok ved siden af hinanden, takBild


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av MSC
#1454759
Micce1980 skrev:Ja, men till vilken sida. Hade nog sett om höger sida går och tror det ser bättre ut. Men då tror jag man bör flytta det befintliga liiite till vänster.

Annars finns väl fyrkantiga emblem att sätta fast i grillen där fram

Men först bort med bilhandlartexten på nummerskyltshållaren ;-)
HaHa …, tak for tippet med nummerplade-rammenBild


Sent from my iPhone using Tapatalk
av Recharged
#1455498
Personligen åt höger om Recharge, just för att bilen var Recharge innan Polestar. Av alla emblem som exempelvis Classic, Inscription, R-Design, AWD, TwinEngine-AWD anser jag att Polestar kommer sist, det vill säga åt höger i vår del av världen.

Har du möjlighet så flytta ditt nuvarande emblem en bit åt vänster innan du sätter dit Polestar.
Användarvisningsbild
av MSC
#1455614
Recharged skrev:Personligen åt höger om Recharge, just för att bilen var Recharge innan Polestar. Av alla emblem som exempelvis Classic, Inscription, R-Design, AWD, TwinEngine-AWD anser jag att Polestar kommer sist, det vill säga åt höger i vår del av världen.

Har du möjlighet så flytta ditt nuvarande emblem en bit åt vänster innan du sätter dit Polestar.
Tak for det. Jeg skrev det Volvo her i Danmark og har lige fået svar - de siger også til højre for Recharge (som jeg ikke kan flytte).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av MSC
#1455615
HeavyMetal skrev:Kolla denna sida och sista inlägget på hur det ser ut https://www.swedespeed.com/threads/pole ... 423/page-3
Ser bara konstigt ut då märkena inte stämmer överens i storlek!
Super, tak. Jeg har lige skrivet til Volvo her i Danmark, som lige har svaret mig. De siger det samme - til højre for mærket. Men helt enig, det ser mærkeligt ud med højdeforskellen:-/


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av bem
#1455629
Blir nog snyggast och mest logiskt att ha Polstarmärket till höger om Rechargemärket tycker jag.
Man läser ju från vänster till höger och det känns mest logiskt om man lägger till något med text på att det kommer efter, till höger om, befintligt märke med text.
Du får kanske peta bort rechargemärket med s.k. ”fiskben” eller smörkniv i plast och flytta det lite åt vänster så Polstarmärket får plats till höger. Kanske du får lov köpa nytt Rechargemärke om tejpen på baksidan får sämre vidhäftning om du lossar märket från bakluckan för att flytta det lite åt vänster. Eller så kan du kanske peta bort all gammal tejp på Rechargemärket och sätta dit ny samma tjocklek dubbelhäftande tejp.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]