Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1453677
Det handlar väl om att sedaner och SUV säljer bättre där?
Tänk ett Sverige där man bara säljer S och XC-modeller, en dröm för konkurenter... :-)
#1453803
Koldstart skrev: sön 11 jul 2021, 10:42 Läser på div. webbsidor att Volvo inte längre kommer att sälja V90 och V60 i Nordamerika.
https://www.cnet.com/roadshow/news/volv ... continued/

Vet någon om det finns liknande planer för EU?
Jaså, kombi är inte så populära kanske i Nordamerika då.
Med bara 153 st V90 sålda första halvåret 2021 i USA kanske det inte är så konstigt. V90 Cross Country såldes i dock 338 exemplar i USA första halvåret 2021 och den kommer Volvo fortsätta sälja i USA.
Men alla modeller V60 och V90 försvinner inte på den marknaden, bara: ”The models being discontinued are the front-wheel-drive V60 T5 and V90 T5 and the all-wheel-drive V90 T6.”
I Sverige levererar Volvo V90 än i alla fall, hoppas jag, för de skall leverera min V90 T6 Recharge 2022:a om 2 veckor.
Att inte sälja Volvokombi tvivlar jag nånsin kommer hända i Sverige även om s.k. SUV:ar och Crossover verkar ta över mer och mer, men vem vet vad som händer med utbudet av Volvokombi på sikt. Det hänger väl på om folk vill köpa dem.
/Bo
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]