Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
#1453610
Nya appen verkar sakna direktstart? Jag antar att värmaren går igång när man trycker på start och inte direktstart?
Användarvisningsbild
av leiwi
#1453656
Både fjärrstart och start av parkeringsvärmare hanteras numera genom ”Klimat” i appen.



När du ska fjärrstarta bilen eller parkeringsvärmaren väljer du hur långt det är kvar till avfärd. Om du väljer 1-15 minuter kommer appen fråga om du vill fjärrstarta motorn för snabbare kylning eller starta parkeringsvärmaren. Väljer du 16-30 minuter kommer värmaren startas per automatik.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1454117
leiwi skrev:Både fjärrstart och start av parkeringsvärmare hanteras numera genom ”Klimat” i appen.



När du ska fjärrstarta bilen eller parkeringsvärmaren väljer du hur långt det är kvar till avfärd. Om du väljer 1-15 minuter kommer appen fråga om du vill fjärrstarta motorn för snabbare kylning eller starta parkeringsvärmaren. Väljer du 16-30 minuter kommer värmaren startas per automatik.
Jaha, tack för infon!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
av Klabbe65
#1454412
Klabbe65 skrev: fre 16 jul 2021, 15:21 Finns inte funktionen kvar i nya appen där man ställer in tid för start av laddning på en tidigare inställd plats?
Uppdaterade appen och då kom den funktionen med 😀
av Fattiglapp
#1454575
För mig visar nya appen ofta att bilen är olåst när den är låst. När jag precis fått den att fatta att bilen är låst öppnade jag bilen, då visade appen fortfarande flera minuter senare att bilen är låst :bored: .
Varför öppnade jag? Jo jag ville kolla när laddningen är klar. Visas i bilens display men inte i appen. Just nu är bilen nästan fulladdad, laddning pågår. Appen visar tomt batteri och inget om laddning.
Bilens display visade laddning klar kl23 . Men ändrade sig snart till 04….
Men när jag öppnar bilen får jag faktiskt en blipp i telefonen! Den säger att laddningen avslutats och jag skall kolla kabeln. Medan bilen själv vet att den avslutade laddningen pga att jag öppnade dörren.

Mina första tre veckor som Volvoägare har lärt mig att jag visst blivit testare åt Volvo på köpet :mad:
Användarvisningsbild
av bem
#1454596
Fattiglapp,
Jag har använt Volvo On Call appen sen december 2013. Och många uppdateringar genom åren. Det är väl bara frågan hur mycket buggar man får dras med... Men jag tror mest det varit i Volvos ände problem legat, många gånger har jag inte gjort nåt och helt plötsligt funka nåt i appen som inte funka tidigare, oftast har det haft med bränslevärmaren att göra i mitt fall (dieselvärmare i min bil).
Sist var det att man inte kunde ändra i körjournalen om en resa skulle klassas som privat eller tjänsteresa som inte funka och det var bara några veckor sen. Men det fixade Volvo till rätt kvickt i sin ände (uppdatering av appen hjälpte inte, jag mail dem). Prova maila Volvo på [email protected] och beskriv problemet. Jag har mailat på den adressen och fick svar och de jobbade med problemet som jag hade och de löste det rätt kvickt.
/Bo
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]