poseidon skrev: ↑mån 02 aug 2021, 16:47 Känner mig mer och mer nöjd med min My21.Ja det skall du vara på goda grunder.
Tänk om jag vetat vilken ”resa” det skulle bli efter jag beställde en ny Volvo (V90 T6 Recharge Inscription). Länge var det en 2021:a jag skulle få. Men så efter rätt många veckor ändrade Volvo till en 2022:a. Jaha tänkte jag, då får jag en del nya funktioner och så.
Strax därpå blev jag inkallad till min Volvosäljare att det var chipbrist så jag skulle nog bli av med lite saker i bilen bl.a. BLIS. Men det har visat sig att 90-serien inte drabbats av chipbristen eftersom Volvo valt att prioritera 90-serien i chipbristen (och XC60 T8 med maxutrustning R-Design Pro Edition). Sen väntan och åter väntan för min del, p.g.a. Coronan, 6 gånger blev keveransdatum ändrat i mitt fall men nu så, denna vecka får jag hämta bilen, 23 veckor efter beställningen.
Men så har jag ju fått reda på via forumen här att Volvobilar 2022:or med Android Automotive saknar en hel del funktioner som 2021:or med gamla Sensus har. Och som grädde på moset att Volvo Cars appen (f.d. Volvo On Call) f.n. bara har 3 funktioner av 12 den så småningom skall få i 2022:or med Android Automotive.
Det i särklass mest struliga händelseförlopp jag varit med om när jag skaffat ny bil. Skall det bli nån mer Volvo i framtiden får vi hoppas processen blir mer normal.
Bättre sent än aldrig, den som väntar på nåt gott… ha en ängels tålamod…
Ja det finns en del ordspråk att använda som beskriver den här ”affären”.
Jag kommer väl sitta och garva åt det på äldreboendet på äldre dar, om jag blir så gammal att jag hamnar där. Det skall nog gå bra det här, transportera sig med bilen skall väl inte vara några problem räknar jag med. Vroooom…
/Bo