Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kungshöjd
#1452476
Hej alla
Nybliven V60 ägare här MY22! Nöjd so far.
Frågor:

1. Var förvarar ni skyddsnätet?
2. Putsduken verkar inte finnas någonstans. Har den utgått för MY22?
3. Kan man se i appen att bilen laddas? Hittade ej.
4. Var förvarar ni laddkablarna?
av Fattiglapp
#1452535
Jag är också ny i Volvo-världen
1. Hemma, eller på plats. Finns ingen vettig förvaring i bilen. Det kan kanske gå under bagagegolvet om man hittar precis rätt vinkel? Kanske måste delvis fällas ut?
2. Putsduk??
3. I äldre appen (byt till gamla utseendet) kan du se det, samt när laddningen kommer vara klar. I nya appen har jag inte lyckats. Vill också se hur mycket som laddats, det hittar jag inte någonstans.
4. Hoprullade innanför nätet vid vänster hjulhus

Också nöjd bortsett från Volvos hantering av komponentbristen. Förvaring är verkligen värdelöst, men det visste jag när jag beställde bilen.
av HeavyMetal
#1452570
boeder skrev: fre 02 jul 2021, 18:10 putsduk till skärmen, Fick man med tidigare, har de sparat in på det med :-)
Ja det fick man. Snart sparar väl volvo in på mattorna i bilen också! :-/
av boeder
#1452571
Fattiglapp skrev: fre 02 jul 2021, 18:46 Schuko-laddkabeln har jag fått in under lastrumsgolvet förresten.
Synd bara att Volvo inte tänker på att man inte kan öppna den luckan i bagaget när man har hundbur!! Framför allt för laddhybriderna, borde vara 60/40 delning på luckan som baksätet så du kan öppna om du har 40-50% av lastrummet med hundbur.
Rekommendation Generator V50 2.0 D

Säkerställ bara att anslutningen till re[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej! Jag fick med problem med att bakluckan ej gic[…]

Har tagit felkoder i hål 2 nu på dosan[…]