Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HeavyMetal
#1451105
Javerhammar skrev: mån 21 jun 2021, 15:40 Bara jag som tycker att knappen är överflödig och inte det minsta intuitiv?
Klicka en gång, rulla, klicka en gång till.
Hade hellre sett att man endast behövde rulla fram körläget, eller med en enkel knapp trycka fram körläget.
Kanske börjar bli gammal :)
Ja som i XC40 där du kan dubbel/trippel klicka på drive-mode knappen för att få in önskat körläge som går mycket snabbare.
Användarvisningsbild
av frazer
#1451108
Den är helt klart överarbetad, rull-funktion när man max kan välja 4-6 alternativ känns lite overkill. Jag skulle inte sakna den, men om man använder den ofta så kanske?
av Fattiglapp
#1451144
Tror jag kommer sakna den när jag hämtat bilen. Gillade inte utseendet med kines-bling, men tyvärr startar ju bilen i hybridläge och då måste man vara försiktig på gasen om man skall köra på el. Kommer alltså typ 70% av starterna vilja ändra till Pure. Hoppas det är lättillgängligt på displayen…
av Niclas
#1451151
Jag använder rullhjulet vid varje start. Ändrar till individual som är comfort fast utan start/stop. Tycker det är betydligt smidigare att scrolla på hjulet än att svepa på skärmen och leta upp knappen och sen trycka på den.
av HeavyMetal
#1451181
Niclas skrev: tis 22 jun 2021, 09:47 Jag använder rullhjulet vid varje start. Ändrar till individual som är comfort fast utan start/stop. Tycker det är betydligt smidigare att scrolla på hjulet än att svepa på skärmen och leta upp knappen och sen trycka på den.
Jo men fast knapp som XC40 är smidigare under körning utan att titta på skärmen om du vill byta läge, snabbt dubbeltryck för Individual och trippelklick för Dynamic/Polestar.
av Niclas
#1451203
HeavyMetal skrev:
Niclas skrev: tis 22 jun 2021, 09:47 Jag använder rullhjulet vid varje start. Ändrar till individual som är comfort fast utan start/stop. Tycker det är betydligt smidigare att scrolla på hjulet än att svepa på skärmen och leta upp knappen och sen trycka på den.
Jo men fast knapp som XC40 är smidigare under körning utan att titta på skärmen om du vill byta läge, snabbt dubbeltryck för Individual och trippelklick för Dynamic/Polestar.
Det har du en poäng med, knapp är ju ännu snabbare! Det minst bra är iaf att ha allting på skärmen :-(
av Fattiglapp
#1451508
Hämtat min 2022:a. Utseendet på konsolen tycker jag blir bättre, men lösningen är inte väl genomtänkt. Varje gång jag startar bilen blir det svep-tryck-tryck för att ställa läget, och sedan ett svep eller tryck för att komma tillbaka.
Användarvisningsbild
av Ted68
#1451582
Niclas skrev:Jag använder rullhjulet vid varje start. Ändrar till individual som är comfort fast utan start/stop. Tycker det är betydligt smidigare att scrolla på hjulet än att svepa på skärmen och leta upp knappen och sen trycka på den.
Så gör jag med, glömmer ibland vid start men kommer oftast ihåg när jag kommer till första korsvägen. Ett scroll med hjulet och ett tryck, behöver inte släppa blicken från trafiken. Smidigt och enkelt.
Användarvisningsbild
av bem
#1451739
Fattiglapp skrev: tor 24 jun 2021, 12:37 Hämtat min 2022:a. Utseendet på konsolen tycker jag blir bättre, men lösningen är inte väl genomtänkt. Varje gång jag startar bilen blir det svep-tryck-tryck för att ställa läget, och sedan ett svep eller tryck för att komma tillbaka.
Går det inte lägga en ”genväg” på förstasidan för drive mode läget så det bara blir ett klick och sen välja önskat körläge?
/Bo
av Fattiglapp
#1451740
Inte vad jag kunnat se än. Men jag får leka vidare vid tillfälle, kanske det går att göra något. Men förstasidan är ju låst. Man måste svepa för att komma till dessa inställningar. Så tveksamt

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]