Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HeavyMetal
#1455906
bem skrev: mån 26 jul 2021, 12:38
HeavyMetal skrev: mån 26 jul 2021, 10:57 Drive-mode inställning i sensus skärmen istället för knapp

E340C699-2DB9-4564-9938-D957EDD1EB19.jpeg
Hur många klick på skärmen behövs innan du kan trycka på ett önskat körläge (Drive mode). Går displayen tillbaka till hemskärmen av sig själv efter en viss tid eller ligger den menyn kvar du sist var inne i och gjorde ett val?
/Bo
Ingen aning det är en hämtad bild från swedespeed https://www.swedespeed.com/threads/new- ... 999/page-4 men tror nog @Fattiglapp är på rätt spår?
Själv har jag en knapp som tur är! :-D
av Fattiglapp
#1455929
Ja vad gäller knapptryck är jag på rätt spår - jag har bra träning på manövern nu :bored: . Alternativet att vara lätt på gasen funkar också också men inte för mig :-D
av mf135
#1455957
Tänk vad många som gnällde när BMW la en del funktioner i ett vred på mittkonsolen. Det finns där fortfarande för sånt man inte behöver direkt men druvemode knappar finns kvar. Fö är ju vredet betydligt säkrare att hantera då man kan ha handen på ett ställe.
Användarvisningsbild
av bem
#1455970
Kan inte begripa varför inte Volvo kan ha som ”extra” utrustning fysiskt körlägesvred (som 2021:or) och ta betalt för det. Då kan de som vill ha det och är beredd betala för det få det i sin bil.
/Bo
av Fattiglapp
#1455982
Man måste nog begränsa alternativen någonstans. Även grundalterbativet blir ju dyrare om andra val finns, det blir ju mindre serier av plastbitar, färre bilar att slå ut några rader mjukvara på osv osv. Så det är nog inte görbart att ha som tillval, utan rätt alternativ är naturligtvis att ha det på alla bilar. Å andra sidan saknar jag även temperaturvred och några andra saker också, och det blir dyrare och fulare.
Användarvisningsbild
av poseidon
#1456127
Ingen skulle betala kostnaden för rullvredet om Volvo tog betalt för vad det kostar att ha det som alternativ om det optionen skulle finansiera sig själv.
av mf135
#1456143
Helt rätt, Volvoköpare satsar hellre på fälgar och annat bling. Titta bara på detta forum där bilder på den egna bilen är en betydligt större tråd än någon som handlat om säkerhet. Det här vet ju Volvo och erbjudandet blir därefter.
Användarvisningsbild
av perin
#1456204
mf135 skrev:Helt rätt, Volvoköpare satsar hellre på fälgar och annat bling. Titta bara på detta forum där bilder på den egna bilen är en betydligt större tråd än någon som handlat om säkerhet. Det här vet ju Volvo och erbjudandet blir därefter.
:-o
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]