Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1450544
Olsisco skrev:Tack, då vet jag. Men nu bytte jag tillbaka till det gamla utseendet och då vette tusan om man kan skifte till det nya igen Bild
Avinstallera appen och installera den på nytt så kommer det nya utseendet igen Bild

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GustavB
#1450573
Tycker nya startsidan ser betydligt mer modern ut. Folusen på design har dock betytt att många funktioner fått flyttas undan till undermenyer vilket är synd. Som många nämnt är laddstatus och körjournal exempel på detta. Förhoppningsvis kommer de nya "flikarna" också få nya utseenden där dessa funktioner finns lättillgängliga.

Är det något datum satt för när nya appen släpps officiellt?
Användarvisningsbild
av Slasse
#1450579
Jag tror den rullas ut. Fick nya idag och har ingen möjlighet att "gå tillbaka".
Användarvisningsbild
av GustavB
#1450582
Slasse skrev: fre 18 jun 2021, 10:07 Jag tror den rullas ut. Fick nya idag och har ingen möjlighet att "gå tillbaka".
Det är inte bara nya framsidan du fått?
av jaronsso
#1450584
leiwi skrev: tor 17 jun 2021, 20:23
Olsisco skrev:Hittar inte funktionen fjärrstart i den nya appen. Något jag missat eller har funktionen försvunnit (vilket skulle vara jävligt synd).
Både fjärrstart och start av parkeringsvärmare hanteras numera genom ”Klimat” i appen.



När du ska fjärrstarta bilen eller parkeringsvärmaren väljer du hur långt det är kvar till avfärd. Om du väljer 1-15 minuter kommer appen fråga om du vill fjärrstarta motorn för snabbare kylning eller starta parkeringsvärmaren. Väljer du 16-30 minuter kommer värmaren startas per automatik.
Hur kan värmaren startas per automatik från minut 16?
ACn kickar väl aldrig igång med enbart värmaren?
Det har aldrig fungerat på min förut i alla fall. Har dieselvärmaren, D3 motor, MY20. Har alltid kört igång motorn sommartid. Enbart värmaren vintertid.

Ska testa idag.
Igår startade jag motorn, när jag valde 10 minuter, så ska testa fler minuter idag.
av dotdeas
#1450759
Någon som hittat var man ändrar laddschema per plats i nya? Får inte upp nånting. Riktigt dåligt. Verkar som dom missat mycket i denna betan.
av Tiimpan
#1450878
jaronsso skrev: fre 18 jun 2021, 10:33
leiwi skrev: tor 17 jun 2021, 20:23
Olsisco skrev:Hittar inte funktionen fjärrstart i den nya appen. Något jag missat eller har funktionen försvunnit (vilket skulle vara jävligt synd).
Både fjärrstart och start av parkeringsvärmare hanteras numera genom ”Klimat” i appen.



När du ska fjärrstarta bilen eller parkeringsvärmaren väljer du hur långt det är kvar till avfärd. Om du väljer 1-15 minuter kommer appen fråga om du vill fjärrstarta motorn för snabbare kylning eller starta parkeringsvärmaren. Väljer du 16-30 minuter kommer värmaren startas per automatik.
Hur kan värmaren startas per automatik från minut 16?
ACn kickar väl aldrig igång med enbart värmaren?
Det har aldrig fungerat på min förut i alla fall. Har dieselvärmaren, D3 motor, MY20. Har alltid kört igång motorn sommartid. Enbart värmaren vintertid.

Ska testa idag.
Igår startade jag motorn, när jag valde 10 minuter, så ska testa fler minuter idag.
Gränsen går vid 15 min skulle jag gissa.
av dabman
#1451345
Idag tappade jag mina bilar knutna till voc-kontot. Står att jag måste lägga till dem igen. Fungerade i morse, skickade navdata till bilen. Senare skulle jag in igen och då stod det att det tar låååång tid att logga in, efter en stund avbröts det. Försökte ett par ggr. Såg att det fanns ny uppdatering av appen i appstore, uppdaterade. Nu kommer jag in men inga bilar finns. Bara lägg till din bil, läs mer om elektricitet och bjud in en vän samt se beställningsinformation.
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&au[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]