Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dotdeas
#1450424
FIck idag nya uppdateringen med nytt utseende i VOC appen, dock verkar information som när laddningen beräknas vara klar, samt laddstatus så som "pausad, laddar, avbruten" inte synas.

Någon mer än jag som fått tillgång till denna och hittat var denna info står? Man kan via inställningar gå tillbaka till gamla utseendet men det vill man ju helst inte.
av Qualia
#1450430
Du ser när den är färdig laddad, dock inga laddning status tyvärr.

Känns som mer beta, går ju byta tillbaka till gamla versionen, men då stannar man där tills de rullar ut den officiellt.
av LazerHawke
#1450432
Visar den hela bilen för er med s60 modellen? min visar bara sidorna och bakluckan såg på en annans mobil att han hade hela sin v90 ovanifrån?
av Olsisco
#1450493
Hittar inte funktionen fjärrstart i den nya appen. Något jag missat eller har funktionen försvunnit (vilket skulle vara jävligt synd).
av DavidBlomqvist
#1450499
Olsisco skrev:Hittar inte funktionen fjärrstart i den nya appen. Något jag missat eller har funktionen försvunnit (vilket skulle vara jävligt synd).
Nu vet jag inte vilken modell du har, jag har en V60 Twin engine 2020 och om man trycker på den lilla fläkten så kommer en timer fram som man kan välja bla 15 och 30 minuter (syns inte om man har laddkabel ansluten) väljer du 15 min eller mindre så får du frågan om fjärrstart. Fungerar ej om man väljer 30 min då 15 min är max för fjärrstart.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1450512
Olsisco skrev:Hittar inte funktionen fjärrstart i den nya appen. Något jag missat eller har funktionen försvunnit (vilket skulle vara jävligt synd).
Både fjärrstart och start av parkeringsvärmare hanteras numera genom ”Klimat” i appen.



När du ska fjärrstarta bilen eller parkeringsvärmaren väljer du hur långt det är kvar till avfärd. Om du väljer 1-15 minuter kommer appen fråga om du vill fjärrstarta motorn för snabbare kylning eller starta parkeringsvärmaren. Väljer du 16-30 minuter kommer värmaren startas per automatik.
av Qualia
#1450515
Olsisco skrev: tor 17 jun 2021, 18:41 Tack, då vet jag. Men nu bytte jag tillbaka till det gamla utseendet och då vette tusan om man kan skifte till det nya igen 🤔
Då blir vänta tills Volvo släpper den officiellt.
Vara nära byta tillbaks, när jag läste genom texten så behåll jag den nya designen..
Går ej byta till nya tills den släpps officiellt..

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]