Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mintzberg
#1450409
Letar efter en volvo v60 cross country modell 2019 eller senare. (Gillar nya displayen i mitten)
Hittar en del volvo selekt varianter och några som inte är volvo selekt.
Hur ska man värdera selekt stämpeln?

Undrar också lite kring hur pris står sig på de jag tittar på. Denna till exempel:
https://selekt.volvocars.se/sv/soek-bil ... a-nqcg3ca4

Är det en bil att köpa eller leta vidare? Budget ligger kring 340'
Tackar för alla tips och råd!
Användarvisningsbild
av leiwi
#1450416
angående Volvo selekt värdering så kan jag bara säga att min dotter köpte en v60 -19 med volvo selekt och fick 2 års nybilsgaranti ( lika lång tid som jag har på min nya V60 !!! som var i princip dubbelt så dyr) dessutom bla billigt service avtal 1 kr /månad i 12 månader
#1450421
Selekt gäller dock max 3000 mil vill jag minnas. Eller 2 år. Vilket som inträffar först.
Och rabatten på service avtal är inte standard på selekt.
I många fall hade jag inte värderat Selekt alls. Du har försäkring och reklamationsrätt. Skulle Selekt lösa saken skulle mest troligen en reklamation göra detsamma.

Hur priset på begagnade bilar kommer se ut om 1, 2 eller 3 år är det ingen som vet. Just nu är det väldigt höga priser på begagnade bilar. Nu kör jag företagsbil så för min del spelar restvärde och liknande ingen roll. Men den förra bilen som var privatägd var ingen bra affär :-D
#1450451
Jag skulle mest vikt över att inte välja den med Tygklädsel bara, så länge man har djur hemma. Klädseln från 2019 är bedrövlig, allt fastnar på den, det är inte som traditionella klädslar där det typ är bara att borsta av, här sätter sig håren i klädseln, men det är olika vad man tycker, men höjer bara ett finger så man är medveten om det, och ja alla har olika syn på det.
#1450467
Tack för tipsen, brukar själv undvika läderklädsel. Klibbigt och läbbigt är minnena från sånt, jag skulle inte köpa en lädersoffa till vardagsrummet så varför skulle man välja det här? Men sätena kanske är bättre än man kommer ihåg
#1451135
Jag kan rekommendera Volvo Selekt. Köpte det på min förra v60cc -17 och slapp betala för service och byte av gummibussningar till krängningshämmare Smidigt. Köpte nya v60cc -19 nyligen och valde en från bilia med selekt, tycker inte den var nämbärt dyrare en andra bilar i samma klass.

Angående utrustning kan jag rekommendera skinnklädsel.
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.