Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Superzelax
#1449153
Tjenare !
Jag undrar om det är någon annan som har eller har haft samma problem som jag.
När jag pratar i telefon och kör på motorväg (ca:110-120km/h), Så säger de jag pratar med att det ekar det något fruktansvärt och att det tjuter till lite då och då.. HÖGA tjut.

Någon som känns vid?
Jag har varit i kontakt med volvo och de har inte hört talas om detta.

/K
av fkullberg
#1449163
028AEEDC-D423-4018-9C26-F18EBEB285E0.jpeg
028AEEDC-D423-4018-9C26-F18EBEB285E0.jpeg (170.5 KiB) Visad 1339 gånger
Verkar finnas en fix, eller inte samma fel kanske 🤔
av Superzelax
#1449166
Hur får man tag i den uppdateringen ?
Jag har en 2020 v60, med standard ljud.

Bilen var inne på verkstaden förra veckan pga torkarfel. Och då nämnde jag detta fel också så jag fick ny mjukvara, har jag då fått denna så hjälpte det inte mycket alls..

Mycket märkligt, står jag stilla med samtal igång så försvinner ekot och tjutandet. Det är bara vid hastigheter över 80.

Trodde först det var min telefon, men funka hur bra som helst i lånebil.

Har testat med olika telefoner i min bil med samma resultat ( eko och tjut )

Får väl terrorisera Volvo imorgon igen..

/k
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1449171
Kan det vara rundgång på något vis?
Låter som att det kan vara något sådant att det blir som det kan bli när en mic utsätts för ljud från högtalare som går runt. Mic högtalare mic högtalare mic...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Klabbe65
#1449223
Vi är minst 5-7st på vårat företag som har det här problemet, vi har haft bilarna inlämnade på uppdatering och det har blivit lite bättre men inte bra, vi har lämnat in bilarna på olika verkstäder och fått samma svar, har vi aldrig hört talas om att det ekar, ekot hörs ju inte för den som sitter i bilen utan bara för den andra personen. Pratade med min personliga tekniker som erkände att dom vet om problemet men man har inte löst det än
av Superzelax
#1449255
Exakt detta problemet jag har.
Var kontakt med Volvo idag och bilen ska in på fredag. De har "lovat" mig att det ska fixas.
Vi får väl se hur detta går, jag kommer med uppdatering på fredag eftermiddag.

/K
av Superzelax
#1450083
Uppdatering !
Bilen har varit inne på volvo.
Som skrivit här inne på forumet. Volvo vet om felet men har ingen fix ännu. De sa att den förhoppningsvis skulle komma inom kort.

/K
Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]