Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
#1446258
mickepet91 skrev:Jag har fast drag på min Xc60 - 18. Då kunde man välja men inte nu på nya.
Där ser man! Då borde det ju kunna dyka upp 1 på skroten!
Användarvisningsbild
av Bosse78
#1455887
Så, då var kroken monterad! 6513:- landade det på.

Från skroten:
Dragkrok 4125:-
Styrenhet 600:-
Strömställare 75:-

2st 40A säkringar och 1 st 25A säkring (Där man ska ha 25A står det att man ska ha 40A om det redan sitter en säkring där. Tog därför det säkra före det osäkra och köpte 2st 40A) 75:-
Programvara från Bilbolaget 1638:-
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1455916
Super bra - har du några monteringsbilder från höjdpunkterna? Jag själv får ett dragkrok imorgon från skroten Demia. Tillkommer är styrbox, knappsats, mjukvara.
Klart värt begagnad original med stöd för styrbox. Trist det är ingen som lagt upp nån youtube snutt på monteringen?
Behöver man inte köpa några bultar för att sätta fast dragkroken?
Edit: Råd är att undvika köpa begagnad dragkrok som har avklippta sladdar- ur dumt.
Användarvisningsbild
av Bosse78
#1455943
Inga bilder tyvärr. Det va dock inga svårigheter om man bara följer instruktionen lugnt och metodiskt. Muttrar och bult ingår med kroken. Jag återanvände dock dom muttrar som redan satt där eftersom dom var lackade vilket dom man fick med ej var. Det som saknades från skroten som ingår annars i monteringssatsen är plastdetaljerna som behövs för att montera fast styrboxen. Jag drog fast men med stripes mot några kablar bara.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1456035
Köpte Biltemas rostskyddspray som enligt etiketten ska motstå vägsalt och biltvättar. Dragkroken ligger nu och väntar på att monteras - ska köra ett kvällspass på att få dit den BildBild
IMG_2619.jpg
IMG_2619.jpg (785.13 KiB) Visad 235 gånger
Användarvisningsbild
av leiwi
#1456063
poseidon skrev:Använda bultar hade jag inte återmonterat. Hur mycket har de dragits med tidigare?
Hur många gånger har du dragit hjulbultarna? det är ju inte topplocksbultar :-)
Användarvisningsbild
av poseidon
#1456071
leiwi skrev: tis 27 jul 2021, 20:46
poseidon skrev:Använda bultar hade jag inte återmonterat. Hur mycket har de dragits med tidigare?
Hur många gånger har du dragit hjulbultarna? det är ju inte topplocksbultar :-)
Du har en poäng. Men husvagnen kanske skall hänga kvar även i uppförsbacken.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]