Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1443723
Ställer den raka frågan - bra som förmånsbil eller ej?

Väljer elstolar och dragkrok som tillägg samt skinnklädsel.

Är inte helt på det klara med om jag vill ha projicering i vindrutan av hastighet etc samt om "kamerapaketet" är något att ha.

Önskar råd!

P.s. Vad kan jag förvänta mig i bränsleförbrukning vid laglig körning i huvudsak landsväg - sträckor över 10 mil?
#1443724
360 kameran gillar jag men kan ibland ge märklig svårtolkad bild om man är nära väggar t ex.
HUDen kan jag klara mig utan. Kommer på mig själv att sällan använda den. Det sitter så djupt rotat att titta på den vanliga instrumentpanelen.
#1443746
En killgissning baserat på min egen B4 (V60CC) är att du kommer landa runt 0,6 vid lugn körning landsväg. Min CC drar nu när värmen kommit mellan 0,53-0,64. Det lägre värdet då motorn är varm vid resans start. Ska tilläggas att min resa endast är 44km.
Kört samma sträcka tusentals gånger men det spelar ingen roll om jag kör "normalt" eller med fokus på "Eco driving".

Om XC60 är en bra bil? - det är en väldigt bra bil, men ingen bil passar alla, vad vill du få ut av din bil?

360 kameran - jag har aldrig reflekterat över vilka fördelar den skulle ge, för min del vill jag "se med egna ögon".
HUD - Ångrar att jag inte valde HUD, är jäkligt smidigt att få infon i vindrutan, med RTI och NAV visar den hastighet, skyltad hastighet, tilläggsskyltar + fartkameravarning.
#1443895
Ja det är en mkt trevlig bil. Men inte alls lika prisvärd sen höjningarna. Malus-skatten är inte en morot den heller. Adaptiva strålkastare är fint i skummet. Akustikrutor kan övervägas

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]

Kommer ingen diesel ut från pumpen.

Hej! det är nämligen så att jag ha[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]