Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1444515
jiad skrev: tor 06 maj 2021, 23:23 Tack för tipset. Hittade fram för 112 kr styck inkl frakt. Men det var inte helt enkelt för en amatör att reda ut om det var fram eller bak och vä eller hö.
Kan hjälpa dig på traven.

31497194 - höger fram
31497193 - vänster fram
av jiad
#1444572
Tack, förstod det efter ett tag. Skrotarnas beskrivning av grejerna varierar kraftigt. Prisvärt dock.
av TmVardon
#1478205
Någon som testat både med och utan stänkskydden och kan uttala sig om ifall det gör stor skillnad på hur fort bilen blir skitig?
av Fixter
#1478439
Jag märker markant skillnad på min v60cc främst dörrar som inte är sånär lika skitiga, och bakre delen heller.
av Bempo
#1478447
Säger samma som Fixter, bilen lortar ner sig både mer och högre upp. Vi körde utan stänkskydd första fyra månader innan Volvo fått fram yttre designpaketet som skulle monteras före stänkskydden.
Användarvisningsbild
av bem
#1478458
Närliggande fråga (jag har stänkskydd fram+bak på min V90 MY22, inte så mycket smuts på bilens sidor).
Smutsar/dammar Era bakrutor, ja hela bakdelen, igen i stort sett genast? Det gör min V90. En riktig smuts-/dammsamlare i aktern. Hade många V70 innan, de damma inte igen lika snabbt. Tur det finns ”fotöppnare” på bilen så man slipper ta i handtaget bak.
Skall visst finnas bakkluckeöppning via knapp på nyckeln (om man håller inne en viss knapp i nån sekund) på min V90 men det har jag inte provat än.
/Bo
av Fixter
#1478464
bem skrev: lör 11 dec 2021, 08:43 Närliggande fråga (jag har stänkskydd fram+bak på min V90 MY22, inte så mycket smuts på bilens sidor).
Smutsar/dammar Era bakrutor, ja hela bakdelen, igen i stort sett genast? Det gör min V90. En riktig smuts-/dammsamlare i aktern. Hade många V70 innan, de damma inte igen lika snabbt. Tur det finns ”fotöppnare” på bilen så man slipper ta i handtaget bak.
Skall visst finnas bakkluckeöppning via knapp på nyckeln (om man håller inne en viss knapp i nån sekund) på min V90 men det har jag inte provat än.
/Bo
På v60cc har man ju som en lite längre "vinge" ovanför bakrutan än på v90 , detta gör stor skillnad då, du får luften o färdas annorlunda, om jag tex jämför med min xc70 -04 som har en riktig vinge monterad också,där skitar rutan knappt igen alls. Kontra vår förra xc70 my16 som inte hade, där var rutan konstant skitig.

För i öppna med fjärrkontroll håller du in knappen under låsning i typ 2sekunder, går och stänga med den också
Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]