- ons 07 apr 2021, 08:00
#1439905
Har fått ny laddplats i vår brf men får den ej att fungera. I VOC står det att laddningen är pausad, och i displayen i bilen ser det ut som att den laddar men den lyckas inte räkna ut när den blir färdig. Uttaget på bilen är gult och växlar inte över till pulserande grönt.
Har fått testa andra platser där det fungerar för andra T8, den enda skillnaden är att jag har annan kabel (Menneke 20A typ2). Så det borde alltså inte vara fel på laddplatsen. Bilen har jag provat på ett antal andra laddplatser, på andra ställen, efter detta och där fungerar laddningen utmärkt så det borde inte heller vara fel på sladden eller bilen.
Till frågorna:
1. Kan det vara så att en standard typ2 till typ2 mode3-kabel inte fungerar till vissa laddboxar? I detta fallet Garo LS4.
2. Har alltid lämnat lite batteri kvar i bilen inför laddning, men efter den har varit inkopplad ett dygn så är batteriet helt tomt, alltså så tomt att den inte ens startar utan att motorn drar igång. Kan det till och med vara så att den kan dränera batteriet? Detta händer aldrig när bilen inte är inkopplad.
XC60 T8 2020.
Tack!
Har fått testa andra platser där det fungerar för andra T8, den enda skillnaden är att jag har annan kabel (Menneke 20A typ2). Så det borde alltså inte vara fel på laddplatsen. Bilen har jag provat på ett antal andra laddplatser, på andra ställen, efter detta och där fungerar laddningen utmärkt så det borde inte heller vara fel på sladden eller bilen.
Till frågorna:
1. Kan det vara så att en standard typ2 till typ2 mode3-kabel inte fungerar till vissa laddboxar? I detta fallet Garo LS4.
2. Har alltid lämnat lite batteri kvar i bilen inför laddning, men efter den har varit inkopplad ett dygn så är batteriet helt tomt, alltså så tomt att den inte ens startar utan att motorn drar igång. Kan det till och med vara så att den kan dränera batteriet? Detta händer aldrig när bilen inte är inkopplad.
XC60 T8 2020.
Tack!