Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
#1438741
Med min gamla bil V90 CC hade jag problem med vibbar. Ett års sökande ledde fram till att boven i dramat var Continentaldäcken. Det löstes med att jag fick Michelin. Jag berättade för ÅF att jag ville ha Michelin, vilket vinterdäcken var. När jag bytte till sommardäck märkte jag att det var Continental Ecocontact.

Ni kan ju fatta att jag letar fel, låter de inte mycket? Känns inte vägen lite? Är det inte lite vibbar?

Ska jag bara lugna ner mig och inte börja trakassera ÅF, som säkert inte kunde styra över vilka däck som bilen kom med?
Användarvisningsbild
av Perra83
#1439100
Nej kör vidare tills du känner något. Det är ju inga skitdäck som sitter på. Ecocontact borde rulla både tyst och snålt.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1439323
Perra83 skrev:Nej kör vidare tills du känner något. Det är ju inga skitdäck som sitter på. Ecocontact borde rulla både tyst och snålt.
Tack!
av Glenn3
#1439691
Jag hade Conti PremiumContact på min V60CC och även Conti vinterdäck. Hade inga vibrationer under de två år jag hade bilen.
av Lockis
#1439698
Tyvärr styr inte ÅF vilka sommarsulor din bil kommer på. Det är Volvo centralt som bestämmer vilka däck bilen levereras med. När det kommer till Vinterhjul har man större valmöjlighet då detta beställs av ÅF.
Du lär inte få byta däcken om det faktiskt inte är något problem med dina conti. Du får helt enkelt köra och hittar du något som är galet så får du se vad man kan göra från ÅF's sida :-)
av perhall
#1440093
Du har ingen som helst rätt att kräva ett visst däckmärke (om det inte är avtalat) och alla här nämnda märken är ju kvalitetsmärken, även om de till och från kan ha problem...

Jag tycker också det verkar orimligt att ÅF bekostar nya däck för att du vill ha ett annat märke.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1440109
perhall skrev:Du har ingen som helst rätt att kräva ett visst däckmärke (om det inte är avtalat) och alla här nämnda märken är ju kvalitetsmärken, även om de till och från kan ha problem...

Jag tycker också det verkar orimligt att ÅF bekostar nya däck för att du vill ha ett annat märke.
Det var avtalat, men jag behåller däcken.
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]