Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thisischris
#1434120
Hej!

Tänkte kolla om någon vet om förvärmning/konditionering från appen är standard på v60 t6 recharge -21 eller om det är tillval, kunde inte se nåt tillval för det på volvos konfigurator?

Om det nu finns, måste bilen stå på laddning för att det skall kunna aktiveras?

Tacksam för svar!
av MBjerner
#1434125
Det här står när man bygger en V60 recharge
Bilagor
Screenshot_20210306-225734_Chrome.jpg
Screenshot_20210306-225734_Chrome.jpg (165.4 KiB) Visad 1772 gånger
av MBjerner
#1434128
Thisischris skrev: lör 06 mar 2021, 23:20 Måste ha helt missat denna’ :-o

Tack för svar!
😊👍
Användarvisningsbild
av TTure
#1434157
Ologiskt bara att bilden visar Fjärrstart och texten beskriver Parkeringsvärmare. Så även Volvo missade korr läsningen 🤣
av Lockis
#1434239
Tittade precis i byggdinvolvo appen och parkeringsvärmaren är standard på recharge v60 vad jag kan utläsa.

Edit: det verkar som att appen inte är uppdaterad. Har dem månne släppt my22 på webben?
av s6025t
#1434241
Volvo håller på att uppdatera bygg din bil på hemsidan till pc är den uppdaterad till MY22 på V60/90 mobilappen är inte uppdaterad än verkar som bränslevärmaren blir tillval på MY22 o ett klimatpaket tillkommer om man ska ha rattvärme mm
Google blir nytt i V90 o nån ny färg o några försvunnit
av Fattiglapp
#1434287
Ja se där. Har precis beställt en V60 så har skaplig koll på vilka tillval som fanns. Trodde kanske Volvo vaknat och skaffat värmeväxlare, men verkar väl som det fortfarande är en orenad bensinvärmare. Men numera tar de extra betalt om man skall använda den som parkeringsvärmare...

Off topic:
Four C verkar också försvunnit om jag inte missar det. För det är väl inte standard nu?
Teknikpaketet har också tagits bort. Var Mao bra att lägga beställning innan uppdateringen, om man inte missar någon väsentlig förbättring.
av Lockis
#1434316
Fattiglapp skrev: sön 07 mar 2021, 22:07 Ja se där. Har precis beställt en V60 så har skaplig koll på vilka tillval som fanns. Trodde kanske Volvo vaknat och skaffat värmeväxlare, men verkar väl som det fortfarande är en orenad bensinvärmare. Men numera tar de extra betalt om man skall använda den som parkeringsvärmare...

Off topic:
Four C verkar också försvunnit om jag inte missar det. För det är väl inte standard nu?
Teknikpaketet har också tagits bort. Var Mao bra att lägga beställning innan uppdateringen, om man inte missar någon väsentlig förbättring.
Google istället för sensus. Men det är nog den enda saken. Jag är nöjd med min beställning också. Även om Google varit trevligt 😁
av Fattiglapp
#1434317
Var hittar du att V60 får Google? Sett det för XC60 i samband med facelift, men V60 har jag inte hittat något sådant om.
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]