Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johbj
#1441609
ricthedik skrev: fre 16 apr 2021, 15:04 En lite uppdatering gällande min bil:
Hade tidigare som så många andra här inne problem med att VOC inte kunde ta emot kommandon från appen (sätta timers, direktstarta parkeringsklimat, starta motorn, skicka destination till nav o.s.v.) om det gått mer än c:a 10 min sedan bilen sist var igång.

Hade tid bokat för däckbyte på Bilia, och tänkte att jag kontaktar dem för att se om det går att göra ngt åt det här med VOC. Så de tog in bilen en timme innan däckbytet och tryckte in ny mjukvara.
Har precis lyckats ställa in en timer för parkeringsklimat via appen, och bilen har stått låst och avstängd i 50 minuter, så det är om inte helt bekräftat löst så i alla fall ett steg i rätt riktning!
Roligt att din verkar funka nu 😊
av Bempo
#1441695
Jag får meddelande att det är nåt fel på min motor när jag försöker fjärrstarta och efter kontaktat VoC och följt deras råd att installera om appen och prova från någon annan telefon (känns som standardsvar från vilken helpless, flåt, helpdesk, som helst) så fick jag svaret att då är det bara att lämna in bilen på verkstad. MY 19 V60 CC 1800 mil...
av Hankster
#1444138
VoC har inte fungerat under dom 8 månaderna jag haft bilen. Körjournalen är bra, men att skicka kommandon är helt värdelöst.

Det är mer tidseffektivt att hämta nyckeln, gå till bilen, titta lite på den, låsa upp, dra igång värmaren, gå ut ur bilen, titta lite till på den, låsa, sparka på däcket för att sedan gå in och hälla upp en kaffe. VoC hade förmodligen inte hunnit nå fram med kommandot till bilen under denna tid, mer sannolikt misslyckats helt.

*inte bitter*
av Bempo
#1444327
För mig var det telefonkortet som var problemet. De tog ur det på verkstaden och nu funkar VoC. Vanligt fel sa de. Helpless på VoC var verkligen helpless och useless.
av Tralle88
#1462193
Min Volvo tar inte bte emot kommando efter ca 10 min efter ja tryckt av den, var in på verkstad i veckan o dom gjorde en uppdatering på bilen men de hjälpte inte, körjournaler funkar inte heller. Men inom 10 efter jag haft bilen på o stängt av den så funkar den o fjärrstarta o sådär men efter 10 min blir de tvärkört o göra något, tips någon
av swejch
#1462749
Hade också samma problem. Efter ett antal mail och samtal med supporten tog dem till sist bort kopplingen mellan VoC och min VolvoID. Efter att har registrerat det på nytt så har det funkat utan problem.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]

Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]