Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jcoboy
#1433737
Oavsett om jag försöker låsa/låsa upp, starta bilen eller köra parkeringsklimat så tuggar den ett bra tag, sedan "Kunde inte starta parkeringsklimat". Går jag in i bilen och trycker igång värmare för hoppar den igång utan protester. Jag kan sen se på appen att den är igång.
Några tips på hur jag ska gå appen att funka?
Användarvisningsbild
av TTure
#1433750
Samma problem själv. Bilen skickar däremot info till appen tex senaste resa. Pratade med VOC supporten och det var ett känt problem efter förra tisdagens haveri på Telenors servrar. Många har fått igång funktionen i appen därefter men inte alla. De såg att nyare bilar hade mer problem. Rådet var att vänta och att man jobbade på en lösning.
Var oxå hos ÅF och de hade samma problem. Lyckades fjärrstarta bilen en gång men sedan har det varit samma problem igen☹️
av Molind
#1433773
Jag har samma problem med min VOC. Det går inte att skicka kommando till bilen från appen. Har varit så i en vecka minst nu för min del, tråkigt.
av Niklassandgren
#1433840
Det funkar ish inom 10 minuter efter att bilen haft kontakt med nyckeln har jag märkt. Så om jag testar att starta värmaren eller dylik genom appen, så tänker o tänker den bara. Startar om appen, låser upp bilen med bilnyckeln och låser igen. Då funkar värmaren att starta. Underligt, men så är det för mig.

Även jag har vart kontakt med volvo och som det sagts innan så är det ett känt problem sedan 1-2 veckor tillbaka.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1433841
Försöker jag starta min värmare står det i appen att det inte går. Men går jag sedan ut till bilen så har värmaren startat ändå
Användarvisningsbild
av Slasse
#1433849
Jag hade samma problem. Tog ut kortet, resetade inställningarna i Sensus på simkortet startade bilen och lät allt starta upp i bilen och Sensus, stängde av bilen igen och satte tillbaka simkortet och konfigurerade allt som det skulle. Efter det så fungerade det. I alla fal hitills. Har Telenor som SIM (eget abb).
av Henkan
#1433860
SIM-kortet har inget med start av värmaren att göra. VoC går på ett eget "abonnemang" på Telenors nät. SIM-kortet gör att du kan spela webbradio t.ex.
av SemiImbecille
#1433873
Tyckte jag läste någonstans att VOC kan strula med "egna" datakortet trotts att det egentligen inte har med varandra att göra. Gissar att kommunikationsmodulen kanske får spel oavsett.. dvs där jag läste om problemet löste sig strulet med VOC när dom tog ut egna datakortet.
Inte haft strul själv men kanske värt att testa iallafall
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]