- tis 16 mar 2021, 19:19
#1436164
Mumsmums skrev:Jag hämtade en ny(demo) XC60 i fredags men vid leveransen lyckades vi inte para ihop bien med VoC-appen. Säljaren trodde det berodde på att vi stod inomhus och dålig mottagning och att det skulle lösa sig när vi kom ut. Har sen testat hela helgen utan att få bil och app att ansluta. Ringde då igår till VoC supporten och han kunde då se att TEM(?)-modulen var i sovande läge och att jag behövde åka till verkstan för att starta upp den igen. Jag frågade personen i supporten om det finns något allmänt problem med appen (hade läst denna tråd innan) men han svarade att det inte finns något sådant. Var så in i morse för att åtgärda detta men till slut hör teknikern av sig och säger att han inte kan lösa problemet pga att det är ett problem som Volvo har och att de håller på att felsöka. De har ingen prognos på när de tror sig ha hittat felet. Jag fick rekommendation att höra av mig igen i mitten av april för att se om det finns en lösning. Teknikern nämnde att man ibland lyckas få kontakt men att den tappar den igen efter ca 7 minuter.Detta problem med misslyckad parning har funnits för ett bra tag sedan med , då löstes det med att ta bort det "egna " sim kortet som sitter i vid leverans och sedan påbörja nytt försök till parning utan det egna kortet , lyckas parningen så kan man åter sätta in det "egna " kortet
Det finns alltså ett problem som återförsäljarens tekniker känner till men inte Volvos egen support. Ringer nog dit nu och berättar vad jag fått veta.