Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
#1436164
Mumsmums skrev:Jag hämtade en ny(demo) XC60 i fredags men vid leveransen lyckades vi inte para ihop bien med VoC-appen. Säljaren trodde det berodde på att vi stod inomhus och dålig mottagning och att det skulle lösa sig när vi kom ut. Har sen testat hela helgen utan att få bil och app att ansluta. Ringde då igår till VoC supporten och han kunde då se att TEM(?)-modulen var i sovande läge och att jag behövde åka till verkstan för att starta upp den igen. Jag frågade personen i supporten om det finns något allmänt problem med appen (hade läst denna tråd innan) men han svarade att det inte finns något sådant. Var så in i morse för att åtgärda detta men till slut hör teknikern av sig och säger att han inte kan lösa problemet pga att det är ett problem som Volvo har och att de håller på att felsöka. De har ingen prognos på när de tror sig ha hittat felet. Jag fick rekommendation att höra av mig igen i mitten av april för att se om det finns en lösning. Teknikern nämnde att man ibland lyckas få kontakt men att den tappar den igen efter ca 7 minuter.

Det finns alltså ett problem som återförsäljarens tekniker känner till men inte Volvos egen support. Ringer nog dit nu och berättar vad jag fått veta. :mad:
Detta problem med misslyckad parning har funnits för ett bra tag sedan med , då löstes det med att ta bort det "egna " sim kortet som sitter i vid leverans och sedan påbörja nytt försök till parning utan det egna kortet , lyckas parningen så kan man åter sätta in det "egna " kortet
Användarvisningsbild
av philipsguy
#1436227
Fick min bil för några veckor sedan, då fick jag inaktivera bilens internetanslutning och köra via mobilens anslutning som Lewi skriver, behövde inte ta ur SIMkortet ur bilren.
av Mumsmums
#1436265
Jag kör också via mobilen men det funkar inte. Inte ens verkstan lyckades som sagt para bilen med appen. Som lök på laxen skulle jag testa tipset att ta bort bilens sim-kort och när jag skulle sätta tillbaka det så bar det sig inte bättre än att när jag skulle trycka tillbaka hållaren på sin plats missade jag lite så den lossnade och ramlade loss. Då visar det sig att det är öppet innanför luckan så att hållaren ramlade ner under innergolvet. Hur ör det möjligt med en sån korkad konstruktion????? Jag har ingen bra början på den nya bilen och dess uppkoppling. :bored:
av johbj
#1436460
Börjar bli löjligt detta att inte ”premium”-Volvo vet vad det är för fel än efter en månad :nerd:


I nuläget arbetar vi för fullt med att undersöka varför Volvo On Call inte fungerar fullt ut men har ännu inte hittat orsaken.”
av johbj
#1436495
Jcoboy skrev: tor 18 mar 2021, 19:02 Kul att någon får svar från supporten, jag mailade för 4 dagar sedan och ännu inget svar. Tur att denna sida finns då.
Det tog längre än 4 dgr för mig ;-)
Har mailat 3-4 ggr och svaren är värt vatten och inget annat, men som en kille på supporten sa i tfn att det är bra att vi mailar/ringer in gör det påverkar opinionen på Volvo och ger supporten mer att komma med då mängden som hör av sig visar på om problemet är stort eller litet bland oss Volvoägare. Så fortsätt att kontakta supporten om det inte funkar för er, jag ger dom en vecka till nu och få är det över en månad med problem och ingen kontakt för mig....
av Lockis
#1437032
Mumsmums skrev:Helt plötsligt har nu parningen lyckats och VoC fungerar som det ska.
Det kan ta ett tag innan man får igång VoC på en ny bil
av johbj
#1437198
Har all med problem fått igång sitt VOC nu?
Mitt funkar fortfarande inte och enligt supporten igår så håller Volvo på att skicka över VIN-nummer på drabbade bilar till mobiloperatören så dom manuellt kan gå igenom bil för bil och felsöka/åtgärda.
av lam81
#1437205
Har väldiga problem med att logga in, tar en halv evighet. All data går att komma åt men styra värmare och lås fungerar inte. Skickade ett medelande till supporten i fredags, ingen respons ännu.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]