Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TTure
#1438042
@johbj, jag hade precis samma problem som dig att det fungerade ca 10 min efter att jag kört. Sedan var det stendött innan nästa resa. Hade in bilen för låsbyte och bad dem även kolla på detta. Man hittade inga felkoder och allt var uppdaterat. Provade på verkstaden när bilen stått 30 min och det fung naturligtvis inte. Startade då bilen och körde några meter för att visa att det hoppat igång igen. Fick då ett NYTT felmeddelande i VOC som sa att VOC varit AVAKTIVERA OCH MÅSTE KÖRAS I ÖVER MINST 30KM/TIM. Efter att gjort detta på hemvägen har allt fung som det ska i över en vecka nu!!!
Så be din PT eller om ev VOC kundtjänst avaktivera/aktivera om de inte redan provat detta.
Ingen av dem har nämt detta tidigare när jag ringt dem vid ett flertal tillfällen utan har endast fått beskedet att man jobbar på en lösning.
Lycka till!
av johbj
#1438044
TTure skrev: lör 27 mar 2021, 20:55 @johbj, jag hade precis samma problem som dig att det fungerade ca 10 min efter att jag kört. Sedan var det stendött innan nästa resa. Hade in bilen för låsbyte och bad dem även kolla på detta. Man hittade inga felkoder och allt var uppdaterat. Provade på verkstaden när bilen stått 30 min och det fung naturligtvis inte. Startade då bilen och körde några meter för att visa att det hoppat igång igen. Fick då ett NYTT felmeddelande i VOC som sa att VOC varit AVAKTIVERA OCH MÅSTE KÖRAS I ÖVER MINST 30KM/TIM. Efter att gjort detta på hemvägen har allt fung som det ska i över en vecka nu!!!
Så be din PT eller om ev VOC kundtjänst avaktivera/aktivera om de inte redan provat detta.
Ingen av dem har nämt detta tidigare när jag ringt dem vid ett flertal tillfällen utan har endast fått beskedet att man jobbar på en lösning.
Lycka till!
Tack för info! Ska kolla upp detta!
av johbj
#1438353
Provat nu att avaktivera/aktivera VOC via supporten men tyvärr hjälpte det inte mig.
Så nu har jag bokat tid på verkstad för nu börjar jag ruttna ordentligt på detta :devil:
av valln
#1438403
johbj skrev: mån 29 mar 2021, 15:29 Provat nu att avaktivera/aktivera VOC via supporten men tyvärr hjälpte det inte mig.
Så nu har jag bokat tid på verkstad för nu börjar jag ruttna ordentligt på detta :devil:
Kan du programmera in starttid värmare i bilen?
Om ja på frågan har du problem med app eller mobil.
Om det inte går att programmera i bilen är det fel på bilens system.
Så fick jag förklarat av kundmottagare.
av johbj
#1438481
valln skrev: mån 29 mar 2021, 19:35
johbj skrev: mån 29 mar 2021, 15:29 Provat nu att avaktivera/aktivera VOC via supporten men tyvärr hjälpte det inte mig.
Så nu har jag bokat tid på verkstad för nu börjar jag ruttna ordentligt på detta :devil:
Kan du programmera in starttid värmare i bilen?
Om ja på frågan har du problem med app eller mobil.
Om det inte går att programmera i bilen är det fel på bilens system.
Så fick jag förklarat av kundmottagare.
Det går att programmera i bilen, inga problem.
Och om jag öppnar dörren/låser upp bilen då bootar bilens datorer och elektronik upp och det funkar jättebra att skicka kommandon via iPhone-appen under ca 10 min, sen är det helkört. Kan även starta värmaren direkt i bilen och sedan stoppa med appen utan problem.
Har provat både med iPhone och iPad så det är inte relaterat till app eller mobil.
Men efter ca 10 min så går bilen ned i någon lägre form av stand-by (min teori) och då är det lögn i helvetet att skicka något, bilens elektronik tar inte emot kommandon.
Användarvisningsbild
av TTure
#1438614
När du avaktiverade/aktiverade via supporten, fick du felmeddelandet i VOC som sa att VOC varit AVAKTIVERA OCH MÅSTE KÖRAS I ÖVER MINST 30KM/TIM? Dvs när du väckt bilen och strax därefter försöker fjärrstarta den.
I mitt fall var ju bilen uppkopplade på verkstaden IOM låsbytet och det kanske är skillnad på avaktiverings nivån mot att endast göra dem remote? PT nämnde att alla felkoder var kollade och återställda även om de inte hade visat något fel.
Fick även se när han tittade på alla loggar i sin PC och kunde se alla mina lyckade (inom 10 min) och misslyckade kontaktförsök jag gjort, precis som du beskriver ditt problem.
Kanske värt ett fysiskt besök hos ÅF?
av Blueberrry
#1438670
Vet inte om det har med VOC att göra men jag har beställt en ny xc 60 och kan inte koppla bilen till minvolvo. Har varit i kontakt med supporten fyra ggr nu. De har lyckas koppla ihop bile tre ggr som vara ungefär en dag sen är det samma problem igen att den inte går att se på minvolvo. De verkar ju inte vara de smartaste huvudena på supporten i alla fall.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]