Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johbj
#1435847
Brainy skrev: mån 15 mar 2021, 01:27
TTure skrev: mån 08 mar 2021, 21:52 Temporära fixen fungerade! Tack för tipset @dabman!
Tog några ggr med timerstart och direktstart av parkeringsvärmaren innan appen visade ”igång”, sedan fungerade avstängning, låsning, fjärrstart som vanligt😀 Synd att ktj inte tipsade om fixen för en vecka sedan när jag pratade med dem😏 Använder IOS och har även uppdaterat VOC-appen med dagens uppdatering (4.11.0) så nu fungerade även widgeten till VOC.
Var ju tvungen att gå ut och testa... statusen i appen ändrades direkt men det gick inte att slå av värmaren från appen. På chans testade jag låta voc starta bilen och döm av min förvåning när den hoppade igång :-D
Sen gick det också att stänga av värmaren.
Hoppas det fortsatt fungerar imorgon.
Testa när bilen varit låst ett tag då och se om det ff funkar då?
Min somnar in efter 10-20 min och vaknar inte mer....
Testa när bilen varit låst någon timme idag då
Användarvisningsbild
av Brainy
#1435867
Brainy skrev: mån 15 mar 2021, 01:27
TTure skrev: mån 08 mar 2021, 21:52 Temporära fixen fungerade! Tack för tipset @dabman!
Tog några ggr med timerstart och direktstart av parkeringsvärmaren innan appen visade ”igång”, sedan fungerade avstängning, låsning, fjärrstart som vanligt😀 Synd att ktj inte tipsade om fixen för en vecka sedan när jag pratade med dem😏 Använder IOS och har även uppdaterat VOC-appen med dagens uppdatering (4.11.0) så nu fungerade även widgeten till VOC.
Var ju tvungen att gå ut och testa... statusen i appen ändrades direkt men det gick inte att slå av värmaren från appen. På chans testade jag låta voc starta bilen och döm av min förvåning när den hoppade igång :-D
Sen gick det också att stänga av värmaren.
Hoppas det fortsatt fungerar imorgon.
Fungerade fortfarande imorse och fungerade även nu när jag precis testade igen. Verkar lovande.
Användarvisningsbild
av Brainy
#1435868
rogsme skrev: mån 15 mar 2021, 09:21 Min app säger att "Bilen används" och att kommunikationen av säkerhetsskäl därmed är avaktiverad.
Hela tiden, dvs även när bilen är avstängd och låst?
När jag testade inatt så höll den kvar den statusen ca 1minut efter att jag haft igång bilen och sen försvann den.
Användarvisningsbild
av TTure
#1435872
Tyvärr verkar det som att bilen går ner i sitt ”sleep-mode” redan efter ca 1 Tim. Sen måste jag starta/köra den eller göra om proceduren för att väcka den igen☹️ Har varit så hela sista veckan nu, även efter uppdatering till 4.11.1.
(Ser att våra bilar @Brainy, verkar vara samma generation)
av rogsme
#1435886
Brainy skrev:
rogsme skrev: mån 15 mar 2021, 09:21 Min app säger att "Bilen används" och att kommunikationen av säkerhetsskäl därmed är avaktiverad.
Hela tiden, dvs även när bilen är avstängd och låst?
När jag testade inatt så höll den kvar den statusen ca 1minut efter att jag haft igång bilen och sen försvann den.
Yepp, hela tiden. Jag har även startat upp och stängt av bilen för att se om det nollas men det hjälpte inte.
av Hondini
#1435919
Hej, det är Volvo som tagit bort VOC från min Volvo. Hela "innanmätet" på "Minvolvo" är släckt och kundtjänsten svarar inte på varför. Nu ska alla ha IOS baserade telefoner och datorer. Mycket dåligt av Volvo, troligen styrt av Google, då det ändå är så fler har Windowsbaserade telefoner och datorer. Har haft kontakt med kundtjänst och säljare av min nyinköpta V60. Volvo värde minskar när man tvingar kunden att köpa marknadens marknaden dyraste telefoner och datorer.
Användarvisningsbild
av Funk
#1435926
@Hondini,
Hondini skrev:Hej, det är Volvo som tagit bort VOC från min Volvo. Hela "innanmätet" på "Minvolvo" är släckt och kundtjänsten svarar inte på varför. Nu ska alla ha IOS baserade telefoner och datorer. Mycket dåligt av Volvo, troligen styrt av Google, då det ändå är så fler har Windowsbaserade telefoner och datorer. Har haft kontakt med kundtjänst och säljare av min nyinköpta V60. Volvo värde minskar när man tvingar kunden att köpa marknadens marknaden dyraste telefoner och datorer.
Visst sker det ändringar på VOC , och fler kommer. Google styr knappast mot IOS eftersom Google är intimt sammankopplat med Android...och Windowstelefoner är väl ytterligt sällsynta idag..
Om jag hört rätt så kommer VOC att uppdateras igen, med mer funktioner/info likt minvolvo, för att bara behöva ha ett aktivt system.
Alla funktioner i VOC fungerar alldeles utmärkt med en billig Androidtelefon hursomhelst.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Brainy
#1435958
TTure skrev: mån 15 mar 2021, 10:29 Tyvärr verkar det som att bilen går ner i sitt ”sleep-mode” redan efter ca 1 Tim. Sen måste jag starta/köra den eller göra om proceduren för att väcka den igen☹️ Har varit så hela sista veckan nu, även efter uppdatering till 4.11.1.
(Ser att våra bilar @Brainy, verkar vara samma generation)
Skumt, fungerar fortfarande för mig nu när jag testar. Bilen har stått orörd sen jag testade senast för knappt 7h sen.
av Mumsmums
#1436056
Jag hämtade en ny(demo) XC60 i fredags men vid leveransen lyckades vi inte para ihop bien med VoC-appen. Säljaren trodde det berodde på att vi stod inomhus och dålig mottagning och att det skulle lösa sig när vi kom ut. Har sen testat hela helgen utan att få bil och app att ansluta. Ringde då igår till VoC supporten och han kunde då se att TEM(?)-modulen var i sovande läge och att jag behövde åka till verkstan för att starta upp den igen. Jag frågade personen i supporten om det finns något allmänt problem med appen (hade läst denna tråd innan) men han svarade att det inte finns något sådant. Var så in i morse för att åtgärda detta men till slut hör teknikern av sig och säger att han inte kan lösa problemet pga att det är ett problem som Volvo har och att de håller på att felsöka. De har ingen prognos på när de tror sig ha hittat felet. Jag fick rekommendation att höra av mig igen i mitten av april för att se om det finns en lösning. Teknikern nämnde att man ibland lyckas få kontakt men att den tappar den igen efter ca 7 minuter.

Det finns alltså ett problem som återförsäljarens tekniker känner till men inte Volvos egen support. Ringer nog dit nu och berättar vad jag fått veta. :mad:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]