Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1433644
Skulle redigera och skriva ut mina resor för februari och ser att det inte längre går då Volvo verkar ha tagit bort on call delen?

"Volvo On Call är inte längre tillgängligt här i Min Volvo. Ladda ner
Volvo On Call mobilapp här"


Surt att behöva sitta med mobilen och redigera några hundra resor...

Hur tänkte man här?? :-(

EDIT: Dessutom verkar appen strula (Andriod)..När man grupperar en dagsresa raderas den istället..WTF..
#1433671
Sandströmpeter skrev: tor 04 mar 2021, 10:24 Skulle redigera och skriva ut mina resor för februari och ser att det inte längre går då Volvo verkar ha tagit bort on call delen?

"Volvo On Call är inte längre tillgängligt här i Min Volvo. Ladda ner
Volvo On Call mobilapp här"


Surt att behöva sitta med mobilen och redigera några hundra resor...

Hur tänkte man här?? :-(

EDIT: Dessutom verkar appen strula (Andriod)..När man grupperar en dagsresa raderas den istället..WTF..
Går ju köra appen i en platta med som jag förstått

Saknar vissa delar från min volvo som ej finns i appen
#1433677
Oja, jag har kört appen parallellt i både mobil och platta men inte just körkournalen som verkar väldigt instabil i Appmiljö. Lite synd att man avvecklar den för datormiljö då det är väldigt mycket enklate att gruppera och sortera, och spara resorna där. Skulle gruppera Februaris resor, ca 200 st och när man samlade ihop en dags resor och tryckte på kedjan försvann hela grupperingen på ungefär varannan dag och dessa gick ej att hitta igen..
#1433680
Sandströmpeter skrev:Oja, jag har kört appen parallellt i både mobil och platta men inte just körkournalen som verkar väldigt instabil i Appmiljö. Lite synd att man avvecklar den för datormiljö då det är väldigt mycket enklate att gruppera och sortera, och spara resorna där. Skulle gruppera Februaris resor, ca 200 st och när man samlade ihop en dags resor och tryckte på kedjan försvann hela grupperingen på ungefär varannan dag och dessa gick ej att hitta igen..
Trist när man tar bort sånt som fungerar utmärkt
av Novis01
#1433683
Jag brukar från appen klicka: redigera, markera alla, E-posta som Excel-fil.
Hämtar sedan upp filen i Excel i datorn, mycket lättre att jobba med än att sitta och pilla på telefonen.
#1433707
Novis01 skrev: tor 04 mar 2021, 13:27 Jag brukar från appen klicka: redigera, markera alla, E-posta som Excel-fil.
Hämtar sedan upp filen i Excel i datorn, mycket lättre att jobba med än att sitta och pilla på telefonen.
Bra idé, får testa det. Har som sagt en å annan resa att redovisa..
Användarvisningsbild
av mattes
#1433787
Sandströmpeter skrev: tor 04 mar 2021, 10:24 Surt att behöva sitta med mobilen och redigera några hundra resor...
Hur tänkte man här?? :-(
Man tänkte inte alls. Jag har också använt weben för att redigera resor på. Mycket enkelt och praktiskt.
Typiskt att ta bort något som fungerar och ersätta med något sämre.
#1435030
Saknar också möjligheten att göra det på webben. Får inte ut samma excel via VOC i mobilen. Saknar den bättre sammanställning som man fick via utskrift från minvolvo.
Jag hörde av mig till volvos kundservice de undrade också varför utvecklarna tagit bort VOC från minvolvo. De tyckte det var bra att man hörde av sig vilket det var många som gjort. Ju fler åsikter om det de får ju större chans de gör något åt det.
Köpråd V60 etanol

Köp en nyare Saab istället, fullt med 9-[…]

Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]