Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1433250
Min elmanövrerade baklucka stängs, men det där allra sista, när luckan låser fast sig, saknas. Om jag hjälper till med handen och ger en liten knuff riktigt i slutet då luckan går ner, så då fungerar det. Nån annan som har eller har haft samma problem? Vad göra isåfall? Om nåt behöver justeras eller bytas ut så fixar min handyman det mesta själv. :-)
#1433266
volvo finskan skrev:Min elmanövrerade baklucka stängs, men det där allra sista, när luckan låser fast sig, saknas. Om jag hjälper till med handen och ger en liten knuff riktigt i slutet då luckan går ner, så då fungerar det. Nån annan som har eller har haft samma problem? Vad göra isåfall? Om nåt behöver justeras eller bytas ut så fixar min handyman det mesta själv. :-)
Börja inte trixa själv utan åk till ÅF och ta det på garantin, om du har?
#1433378
volvo finskan skrev: tis 02 mar 2021, 19:47 Fixat redan ikväll! Gick att justera bygeln som är fäst i karossen lite utåt och nu ligger det på rätt nivå för att luckan ska låsa sig som den ska.
... och hur hade denna bygel flyttat på sig?
Låter ju inte helt normalt eller?

Bra att det löste sig, men grundproblemet att en bygel flyttar på sig måste ju finnas kvar om du inte själv flyttade den från början?
Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 för[…]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Motor 960 3,0 rycker ibland

När jag håller jämn fart vid ca 10[…]

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]