Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Crnl
#1432656
Hej allihopa!

Jag står i valet och kvalet vilken modell jag ska välja. Jag har bestämt mig för en T6 men är osäker mellan inscription och r-design.

Jag var initialt säker på en r-design, onyx black med svart klädsel, eftersom jag gillade inte så mycket exteriöra kromdetaljer. Efter ett par provkörning dock börjar jag gilla mycket interiören av inscription, speciellt stolarna.

Det som jag inte gillar alls med inscription är det ljusa taket. Jag föredrar en ”full black” känsla i bilen. Jag förstår dock att Inscription kommer med svart tak bara om man väljer brun läder på klädseln.

Vad tycker ni? Har ni några förslag? Jag skulle gärna vilja bestämma mig under kvällen :)

Tack!
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1432660
Du kan ju lägga till ventilerad nappastol till R-design om det är den du tänker på, tycker det är den skönaste stolen i dessa bilar :-)
av Crnl
#1432664
Ja det hade jag inte tänkt på men det kostar ganska mycket extra eftersom man då måste lägga till ett till paket egentligen.

Är det rätt att inscription kommer bara med vitt tak?
av Lockis
#1432669
Crnl skrev: lör 27 feb 2021, 21:14 Ja det hade jag inte tänkt på men det kostar ganska mycket extra eftersom man då måste lägga till ett till paket egentligen.

Är det rätt att inscription kommer bara med vitt tak?
Japp om man inte väljer grå eller brun klädsel. Tyvärr.
av Crnl
#1432682
Tack för hjälpen! Lite tråkigt med ett vitt tak. Det är just nu den enda sak som gör mig luta mer mot en R-Design.

De flesta bilar jag ser runt i stan är Inscription och jag undrar om det är kanske bara jag som fokuserar så mycket på takfärgen.

Har någon av er en svart R-design (eller en inscription med svarta stolar och vitt tak)? Vad tycker ni om dem?
#1432719
Crnl skrev: lör 27 feb 2021, 22:02 Tack för hjälpen! Lite tråkigt med ett vitt tak. Det är just nu den enda sak som gör mig luta mer mot en R-Design.

De flesta bilar jag ser runt i stan är Inscription och jag undrar om det är kanske bara jag som fokuserar så mycket på takfärgen.

Har någon av er en svart R-design (eller en inscription med svarta stolar och vitt tak)? Vad tycker ni om dem?
Finns väl inte R-design med ljust innertak? Här är en bild på min, klart du ska ha en R-design 😎
1CFAA930-2B31-457A-B2A4-550DF4319AE6.jpeg
1CFAA930-2B31-457A-B2A4-550DF4319AE6.jpeg (530.81 KiB) Visad 1232 gånger
av Lockis
#1432740
Crnl skrev: lör 27 feb 2021, 22:02 Tack för hjälpen! Lite tråkigt med ett vitt tak. Det är just nu den enda sak som gör mig luta mer mot en R-Design.

De flesta bilar jag ser runt i stan är Inscription och jag undrar om det är kanske bara jag som fokuserar så mycket på takfärgen.

Har någon av er en svart R-design (eller en inscription med svarta stolar och vitt tak)? Vad tycker ni om dem?
Min personliga erfarenhet är att man inte tänker på det särskilt mycket. Även om jag också gärna haft svart innertak så hamnade jag i samma sits som dig där komfortstolarna är bekvämare. Så det blev helt sonika en inscription. Med svart klädsel. Visserligen v90 men det är ju samma stolar ändå. Kör en hyrbil nu med svart läder och vitt innertak. Och det funkar inget jag riktigt tänker på.

Sen får du ju panorama tak också. Så det tar också bort lite nyttan med ett svart innertak skulle jag tro.
av Crnl
#1433089
Manjanaz skrev: mån 01 mar 2021, 21:19 RC40 finns ju (nappa). Blont läder i stolarna och runt armstöden. Övrig interiör svart. Det är den jag beställt bilen med.
Hej och tack allihopa för hjälpen. Det som jag menade var att jag ville välja svarta säten med mörkt innertak på en inscription. :)

Jag har dock bestämt mig och beställde en XC60 inscription och är supernöjd! Ser fram emot att få min nya bil!
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]