Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Koldstart
#1425340
Primus skrev: sön 24 jan 2021, 10:52 Jag köpte en från aliexpress. Den stör nyckeln och har ett litet surrande/pipande missljud. Missljudet hör man bara om man inte har något ljud på från radion/musik och bilen står still, men ändå väldigt irriterande. Jag använder den inte alls. Har en diskussion med säljaren. Vill ha pengarna tillbaka utan att skicka den till kina. Vet att det är svårt, men säljer man skit får man räkna med att kunderna bråkar.
Intressant. :-(

Kan det tänkas att tillverkaren har skickat alla bra exemplar till återförsäljare i USA och Europa? och sedan säljer dom resterna ut av bakdörren via AliExpress?

Vilken modell har du? Den med 4-kantig gummimärkning? Eller den med gummiribbar på tvärren och på/av-knapp?
av Primus
#1425343
Koldstart skrev: sön 24 jan 2021, 11:35
Primus skrev: sön 24 jan 2021, 10:52 Jag köpte en från aliexpress. Den stör nyckeln och har ett litet surrande/pipande missljud. Missljudet hör man bara om man inte har något ljud på från radion/musik och bilen står still, men ändå väldigt irriterande. Jag använder den inte alls. Har en diskussion med säljaren. Vill ha pengarna tillbaka utan att skicka den till kina. Vet att det är svårt, men säljer man skit får man räkna med att kunderna bråkar.
Intressant. :-(

Kan det tänkas att tillverkaren har skickat alla bra exemplar till återförsäljare i USA och Europa? och sedan säljer dom resterna ut av bakdörren via AliExpress?

Vilken modell har du? Den med 4-kantig gummimärkning? Eller den med gummiribbar på tvärren och på/av-knapp?
4-kantig gummimärkning. Jag är inte den ende som fått störning på nyckeln. Ljudet kommer jag inte ihåg, det finns en annan tråd om du vill kolla mer exakt. Tror den ligger i 90-delen.
Användarvisningsbild
av Bosse78
#1425679
@Primus, Jag beställde en sådan efter ha sett denna tråd =C På vilket sätt stör den nyckeln ?
av Primus
#1425852
Bosse78 skrev: mån 25 jan 2021, 22:49 @Primus, Jag beställde en sådan efter ha sett denna tråd =C På vilket sätt stör den nyckeln ?
Det kommer upp ett felmeddelande om att bilen tappat kontakt med nyckel. Det har aldrig hänt något mer vad jag märkt, men klart irriterande när den oranga textten och symbolen dyker upp. Vet inte om något kan hända om man kör länge? Men använder den som sagt inte längre. För övrigt var den lilla tonen lika irriterande.
av djelo
#1425924
det sitter en liten flakt i som kan surra lite ifall plattan blir varm, men sjalv hor jag den nastan aldrig. Har sett det ang. nyckeln nan gang men da var det faktiskt att nyckeln inte var i narheten, annars aldrig. Om den grona och bla lampan e tanda sa laddar den..om orange blinkar sa forsoker den ladda och har ett svagt biip att det ar nagot fel, brukar vara att telefonen inte ligger pa rakt eller nagot i vagen..eller om man lagger pa en mobil utan qi..
men som sagt, super nojd sjalv och skulle tippsa om att kolla att flakten e ren etc
av traktor60
#1425933
Blivande innehavare av XC60 my21, någon som har erfarenhet ifrån Qi laddaren som finns som tillval när bilen byggs? Har beställt en sådan med bilen... om någon annan har den kan ni visa bild?
av Primus
#1426463
traktor60 skrev: ons 27 jan 2021, 12:48 Blivande innehavare av XC60 my21, någon som har erfarenhet ifrån Qi laddaren som finns som tillval när bilen byggs? Har beställt en sådan med bilen... om någon annan har den kan ni visa bild?
Det är väl ett tillägg man även kan köpa till i efterhand. Kolla på bilia.se så ser du den där. Andra får rätta mig om jag har fel.
av Hink84
#1428422
djelo skrev: tor 21 jan 2021, 13:31 har samma model som lankades ovan pa amazon..kopte min via aliexpress ratt billigt (https://www.aliexpress.com/item/4001214 ... 4c4dmhyV0e) drygt 500 sek..funkar toppen.
tradlost carplay behover du en annan dongle till..men det funkar bra med mobilen pa tradlos laddning samtidigt,ja
carplay(https://www.aliexpress.com/item/1005001346318856.html)
Fick du fin från Ali-express? Jag försökte beställa därifrån, och allt såg bra ut,
nu är varan i Sverige, men nu vill dom ha 68 dollar till i betalning. Det kan dom glömma såklart, men det ser ut som att jag kommer att bli blåst på ca 550kr som jag betalat hittills.

Så mitt råd till er andra, KÖP INTE FÅRN ALIEXPRESS, det verkar vara rena bluffen (iaf för min del)
av Lockis
#1428429
Hink84 skrev:
djelo skrev: tor 21 jan 2021, 13:31 har samma model som lankades ovan pa amazon..kopte min via aliexpress ratt billigt (https://www.aliexpress.com/item/4001214 ... 4c4dmhyV0e) drygt 500 sek..funkar toppen.
tradlost carplay behover du en annan dongle till..men det funkar bra med mobilen pa tradlos laddning samtidigt,ja
carplay(https://www.aliexpress.com/item/1005001346318856.html)
Fick du fin från Ali-express? Jag försökte beställa därifrån, och allt såg bra ut,
nu är varan i Sverige, men nu vill dom ha 68 dollar till i betalning. Det kan dom glömma såklart, men det ser ut som att jag kommer att bli blåst på ca 550kr som jag betalat hittills.

Så mitt råd till er andra, KÖP INTE FÅRN ALIEXPRESS, det verkar vara rena bluffen (iaf för min del)
Är det AliExpress eller tullen som vill ha betalt?
Användarvisningsbild
av Koldstart
#1428437
Hink84 skrev: mån 08 feb 2021, 08:54 Fick du fin från Ali-express? Jag försökte beställa därifrån, och allt såg bra ut,
nu är varan i Sverige, men nu vill dom ha 68 dollar till i betalning. Det kan dom glömma såklart, men det ser ut som att jag kommer att bli blåst på ca 550kr som jag betalat hittills.

Så mitt råd till er andra, KÖP INTE FÅRN ALIEXPRESS, det verkar vara rena bluffen (iaf för min del)
Är du säker på, att AliExpress kräver extra?
Kom ihåg att du måste betala tull och moms om du köper varor som kostar mer än ett visst max. belopp (i DK är det $ 10). Och...

Som skrivits tidigare i den här tråden:
"Det som koster är inte moms och tull i sig. Du får också betala speditörens (Postens) hanteringsavgift. Den kan iblandt kosta upp mot 400 SEK eller mer."

Du kan undvika moms och tullavgifter om du handlar inom EU. Men se upp ... Även föremål som köpts på amazon.de eller ebay.de kommer ibland direkt från Kina.
Även om det borde visas i annonsen är det ibland så diskret att du förbiser det :-/
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]