av stoffe9301 - tis 12 jan 2021, 07:56
- tis 12 jan 2021, 07:56
#1423134
Hej,
Jag skaffade i slutet på förra året en S60 T8 som första laddhybrid och märkte en skum sak när jag tittade igenom VoC och jämförde med InCharge (Vattenfalls laddstolpar) hur mycket ström jag gjorde av med på jobbpendlingen.
Ex. enligt VoC så gjorde jag av med 9,4kWh när jag körde till jobbet (laddat hemma) och när jag kommer till jobbet så sätter jag igång laddningen i laddstolpen, när jag sedan tittar i InCharge så har jag då laddat 10,35kWh när jag ska hem på eftermiddan, dvs. nästan 1.0kWh mer?
Denna trenden kan jag se upprepa sig, ligger alltid på ca 1.0kWh mer per gång.
Är det VoC som visar fel eller InCharge? Eller är det några andra faktorer jag missat?
Jag skaffade i slutet på förra året en S60 T8 som första laddhybrid och märkte en skum sak när jag tittade igenom VoC och jämförde med InCharge (Vattenfalls laddstolpar) hur mycket ström jag gjorde av med på jobbpendlingen.
Ex. enligt VoC så gjorde jag av med 9,4kWh när jag körde till jobbet (laddat hemma) och när jag kommer till jobbet så sätter jag igång laddningen i laddstolpen, när jag sedan tittar i InCharge så har jag då laddat 10,35kWh när jag ska hem på eftermiddan, dvs. nästan 1.0kWh mer?
Denna trenden kan jag se upprepa sig, ligger alltid på ca 1.0kWh mer per gång.
Är det VoC som visar fel eller InCharge? Eller är det några andra faktorer jag missat?