Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
#1420912
Ja, dags att volvo komenterar och åtgärdar, alla minns väl Mercedes rostproblem på c och e klass på 90-talet. Där vill man inta vara som biltillverkare.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1420933
...för att inte tala om S-klass typ 99-04. :-o
av refbob
#1420955
Skandal!
av Elektrikern84
#1420966
Sätter en årslön på att inget händer. Efter 11000 mil har alla jävla garantier gått ut och man får stå med hela skiten själv. Den Volvo jag har idag är den sista. Jag har köpt Volvo tillverkade i Sverige av skälet att stödja svensk tillverkningsindustri. Men inte till vilket pris som helst.
av III
#1420970
Jakten på kostnader får ju inte gå ut över kvalitén. Viket det känns som det gjort nu. Jättefina bilar i grunden, men. Har man gjort något bra borde det vara lägstanivå. Ex rostskydd på p2. En annan sak är ju det tredelade baksätet. Sen gör man en försämring och låter det vara tvådelat. Lika så med upprullade lastskyddet, nu är det nät och inte rullgardinstypen. Eller passformen på insynsskyddet där det är rejält mellanrum mellan skydd och kanter. Tidigare väldigt bra passform. Nu får volvo vara väldigt smidiga och lyhörda så de inte gör en Mercedes, det kostade nog dem väldigt mycket mera än de sparade,
av Elektrikern84
#1421014
III skrev: tor 31 dec 2020, 10:26 Jakten på kostnader får ju inte gå ut över kvalitén. Viket det känns som det gjort nu. Jättefina bilar i grunden, men. Har man gjort något bra borde det vara lägstanivå. Ex rostskydd på p2. En annan sak är ju det tredelade baksätet. Sen gör man en försämring och låter det vara tvådelat. Lika så med upprullade lastskyddet, nu är det nät och inte rullgardinstypen. Eller passformen på insynsskyddet där det är rejält mellanrum mellan skydd och kanter. Tidigare väldigt bra passform. Nu får volvo vara väldigt smidiga och lyhörda så de inte gör en Mercedes, det kostade nog dem väldigt mycket mera än de sparade,
Japp och Merca som nästintill var på väg att få kasta in handduken ett tag där.
av NiklasMagnell
#1422258
Siktar på att ha min nyiköpta V60 i ca 10 år. Rostskydda (ex dinol) eller ej är en söndertjatad fråga men nu lutar jag åt göra det.
av UnleashFusion
#1422260
NiklasMagnell skrev: tor 07 jan 2021, 11:36 Siktar på att ha min nyiköpta V60 i ca 10 år. Rostskydda (ex dinol) eller ej är en söndertjatad fråga men nu lutar jag åt göra det.
Finns inget negativt i att inte göra en rostskyddsbehandling om man vill ta hand om sin bil. speciellt om du tänkt behålla 5+ år. Skit i vad andra säger. :-)
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]