Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av iPerre
#1419708
Om man har dynamiskt ledljus och vill sätta dit en ljusramp eller extra ljus, hur tusan fungerar det då?
Gissar att det extra ljuset bara aktiveras när det bilen ger fullt helljus....
2 frågor i en , kommer jag behöva det? Bortskämd med Audi Matrix innan som hade sjukt bra ljus.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1419725
4ever skrev:Så här har jag
Tänd för sjutton inte allt det där på en gång, för då startar du en skogsbrand...
av Javerhammar
#1419778
Jag har den lilla Vision X XPR rampen på min bil, installerad av Volvo innan leverans.
Tillsammans med Dynamisk LED fungerar den riktigt bra, den bländar av i tid och bilens vanliga helljus dansar runt som de ska, funkar lite sämre på motorväg men där spelar det ingen roll om rampen är på eller inte för funktionen, den är inte helt hundra oavsett.
Nu har jag inte testat Audis Matrix men Vi bilägare testade A4 mot V60 LED (version okänd), A4 har i testet längre kast på halvljus medans V60 har längre och bredare kast på helljus.
Jag tycker att rampen behövs men enbart för bredden upp till 100M framför bilen, för att se vad som döljer sig ute i skogsbrynet, öppna fält m.m.
Jämfört med Skoda Superb Xenon (single projector) så är Dynamisk Led en otrolig uppgradering.
Jämför med XC70 Xenon med Nightbreaker Laser Xenon på halv och Nightbreaker Laser halogen på hel så är V60 fortfarande bättre, inte lika jämn ljusbild på halvljuset dock.
Jämfört med XC90 -16 med någon form av LED så är V60 betydligt svagare, XC90 hade sinnessjukt bra hel och halvljus, aldrig kört något med liknande styrka utan modifiering.
av AlexAndersson335
#1475552
4ever skrev: ons 23 dec 2020, 20:04 Så här har jag
Hej,

Har precis klickat hem ett tre pack med Seeker 9" 120w. med även plug and play kabelhärva med cannecta canbus.
Har du använt den canbus?
Var det stökigt att monterar.
Kör en Volvo V60CC -19 D4

MVH alex
av AlexAndersson335
#1477633
4ever skrev: ons 23 dec 2020, 20:04 Så här har jag
Har du drl inkopplat på dina ljus? I så fall hur löste du det? Har precis satt på Seeker 120w tre stycken med canbus cannect. Men får inte till drl. Har kopplat på”park” kabelpiska men dom slocknar inte när jag stänger av tändning!
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]