Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1418133
En sak till som var megaförvirrande för mig. I går kväll var jag ute och körde lite med demobilen V60 T6 eAWD Recharge och så kolla jag lite i pekskärmen i mittkonsollen. Tog mig in i Ljudinställningarna men kom aldrig ur den och tillbaka till startskärmen... Står säkert i Ägarhandboken men ville inte kolla i den av princip för jag vill kunna lista ut saker själv.
Hur fasen kommer man tillbaka till Hemskärmen? Den där lilla trekantiga symbolen uppe i vänstra hörnet tar en visserligen tillbaka till Inställningar men inte till hemskärmen.
/Bo
Bilagor
Ljudinställningar.JPG
Ljudinställningar.JPG (156.87 KiB) Visad 824 gånger
#1418154
Hemingway skrev: mån 14 dec 2020, 14:27
bem skrev: mån 14 dec 2020, 13:34 Står säkert i Ägarhandboken men ville inte kolla i den av princip för jag vill kunna lista ut saker själv.
Hur fasen kommer man tillbaka till Hemskärmen?
Du kan inte ha kakan och äta den. Om du vill lista ut det själv så kan du ju inte fråga? :nerd:
Om man vet det är det jättelätt.. :-D
#1418156
bem skrev:zeke77,
Bra info från dig som har en sådan bil vi diskuterar här. Undrar jag om det inte var samma färg på den demobil jag hade som den nya bil du har, se bilden nedan på demobilen.
Skall mycket till innan smuts syns på en sån...
/Bo
Jag har osmium grey och färgen är väldigt lik men tror inte att det är samma då din lånebil är lite mer grön i färgen. Tänkte också att färgen är bra för att smutsen inte skulle synas så bra men vet inte om det hjälpte något. Blev fort smutsig :)
#1418207
Du skämta aprillo med mig? Det vita horisontella "strecket" var nog det enda jag inte tryckte på...
Tänk om Volvo hade skrivit "Hem" som jag la in ovanför strecket för att illustrera hur det kunnat vara. Tror ni jag hade hittat det då?
/Bo
belito skrev: mån 14 dec 2020, 19:15 Hemknappen är den där mittersta knappen med strecket som är precis under själva skärmen.
Bilagor
Ljudinställningar2.JPG
Ljudinställningar2.JPG (210.25 KiB) Visad 758 gånger
#1419415
Har gått och "grunnat" sen jag lämna tillbaka demobilen V60 T6 eAWD Recharge. Jag har aldrig i hela mitt liv haft såna våndor när ny bil skall införskaffas. Har haft en hel den sprillans nya Volvo (och andra fabrikat) genom åren. Men nu ta mig tusan måste man ju vara fil. dr. i bilinköp för att få till ett vettigt köp. Jag hade glatt gått och köpt en Volvodiesel (igen) och kört på HVO100 men straffskatten de 3 första åren är ju så hemskt att det går ju nästan inte köpa en ny Volvo med dieselmotor nuförtiden. Jag har ju vetat om Bonus Malus där Malus är den där straffskatten för "skitiga" bilar, och värre är på gång. För mig finns då bara elhybrid eller ren eldriven bil. Mildhybrid fattar jag inte riktigt vad det är, men man kör ju med diesel- eller bensinmotorn hela tiden så mycket fattar jag och så är det också en liten elmotor, men sån går tvärbort för mig.
Bad säljaren förklara Volvo privatleasing, som jag inte vet ett smack om, de hade två varianter som säljaren sa var så bra men det gick ju inte ens välja en elhybrid i dessa. Enda sättet var att "bygga" en från grunden och då var det helt andra priser på privatleasingen. Börjar fatta det där med privatleasing...
V60 T6 eAWD Recharge är en supersnygg, superlättkörd och pigg bil med superbra väghållning (tycker jag) men den kändes aningens "trång" för mig som är lång och har långa ben. Kikar nu på en V90 T60 eAWD Recharge också parallellt. Man får hosta upp med en hel del mer kulor för en sån med samma utrustning som i en V60. Men jag åker personligen bäst i en V90, det känner jag direkt. Har även en XC60 2021:a och provkör just nu men den känns lite "ålderdomlig" jämfört med V60 och V90 tycker jag nog. Snygg den också men jag kände direkt att det inte var en bil för mig, jag är ju en gammal V70-åkare, har nästan tappat räkningen på hur många jag haft... Vad säger man: en gång V70 alltid V70(=V90 idag)?
/Bo
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]